Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

ΜΕΣΟ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ή Ι.Χ. AYTOKINHTO;

Το κατεξοχήν μέσο μετακίνησης των πολιτών, ειδικά των αδύναμων, αλλά και όσων για λόγους πολιτικής, κοινωνικής και οικολογικής συνείδησης επέλεξαν να αφήσουν το Ι.Χ. αραγμένο και να μετακινηθούν με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς γίνεται πλέον δυσπρόσιτο και ακριβό, ακριβότερο από το Ι.Χ. στις περισσότερες περιπτώσεις.

Ι.Χ. ή Μέσο Μαζικής Μεταφοράς ; τι είναι οικονομικότερο για τον πολίτη;

Οι αυξήσεις στα εισιτήρια των Μ.Μ. Μεταφοράς είναι μία ακόμα απόδειξη της κρατικής αισχροκέρδειας σε βάρος των πολιτών ιδίως των λαϊκών τάξεων της εργασίας, και ακόμα μία απόδειξη της ανικανότητας των κυβερνώντων και μάλιστα διαχρονικά.
Ένα τυπικό σύγχρονο μικρό ή μεσαίο Ι.Χ. καταναλώνει στην πόλη 5-7 λίτρα καυσίμου ανά εκατό χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι με μέση τιμή 6 lt/100 χλμ. η κατανάλωσή του είναι 0,06 λίτρο ανά χιλιόμετρο.
Με τις σημερινές τιμές διεθνούς και ημεδαπής, αλλά και κρατικής αισχροκέρδειας στα καύσιμα, ένα αυτοκίνητο που καίει βενζίνη καταναλώνει κάτι λιγότερο από 10 λεπτά ανά χιλιόμετρο και συγκεκριμένα με τιμή αμόλυβδης 1,60/λίτρο καταναλώνει 9,6 λεπτά ανά χιλιόμετρο.
Λαμβάνοντας ως τιμή αναφοράς τα 10 λεπτά ανά λίτρο βενζίνης, συνυπολογίζοντας και τα λοιπά λειτουργικά κόστη του Ι.Χ., προκύπτει ότι με το αντίτιμο ενός εισιτηρίου των 1,40 Ευρώ, το Ι.Χ. διανύει δεκατέσσερα ολόκληρα χιλιόμετρα !!!.
Δεν αναφέρουμε τα πιο πάνω για να ωθήσουμε σε μαζική χρήση του Ι.Χ., τουναντίον πιστεύουμε σε κάτι που επί έτη αναζητείται, ποιοτικές δημόσιες συγκοινωνίες με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Είναι σαφές ότι δεν είναι δυνατόν σε κανένα θεμιτό πλαίσιο η μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να είναι ακριβότερη και να κοστίζει ακριβότερα στον πολίτη από την μετακίνηση με ιδιωτικό μέσο (Ι.Χ. Αυτοκίνητο).
Η ευθύνη της κυβέρνησης – κράτους είναι διαχρονικά σοβαρότατη και ουδείς σκεπτόμενος άνθρωπος μπορεί να δικαιώσει τέτοιες πολιτικές και λογικές.
Είμαστε υποψιασμένοι για την τύχη των αστικών συγκοινωνιών, αφού η άνοδος των τιμών ενός δημόσιου κοινωνικού αγαθού συνήθως ακολουθείται από ιδιωτικοποίηση (π.χ. Ο.Τ.Ε.) , αφού δημιουργείται πεδίο για μεγάλες ιδιωτικές κερδοφορίες.
Όπως διαμορφώνονται οι συνθήκες, ένας εργαζόμενος, αμειβόμενος με τον κατώτατο μισθό της ΕΓΣΣΕ που η κυβέρνηση φρόντισε να υπάρχουν ακόμα χαμηλότεροι μισθοί, πρέπει από την ημερήσια εργασία του να ξοδεύει περίπου ¾ της ώρας ημερήσιας εργασίας του για το κόστος της μετακίνησής του από και προς την εργασία του !!!
Mε βάση το καθαρό ημερομίσθιο, αφαιρουμένων των κρατήσεων, που προσδιορίζεται στα 28 περίπου Ευρώ με αντίστοιχο ωρομίσθιο στα 3,50 Ευρώ περίπου επαληθεύει τον πιο πάνω ισχυρισμό μας.
Σε επίπεδο έτους το μέσο κόστος μετακίνησης ενός εργαζόμενου με μία μετακίνηση από και προς την εργασία του διαμορφώνεται στα 840 Ευρώ !!! (Για 25 ημέρες μ.ο. ανά μήνα Χ 2,80 Ευρώ που αποτελεί το ημερήσιο κόστος μετακίνησης 2 εισιτηρίων.)
Η κυβέρνηση απαιτεί συνεπώς από τους Έλληνες εργαζόμενους να ξοδεύουν άνω του ενός μηνιαίου μισθού για την μετακίνηση στην εργασία τους !!!.
Πρόκειται για τον πλήρη παραλογισμό και αισχροκέρδεια, καθώς και εκμετάλλευση του πολίτη από το κράτος.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.