Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

Kαλλικράτης - Πρόταση

Καλλικράτης
Το Πασοκ επιχειρεί μια μεγάλη διοικητική μεταρρύθμιση ενώ η απειλή χρεοκοπίας και τα μέτρα που αναγκάζεται να πάρει θα δημιουργήσουν μέτωπα που δεν θα βοηθήσουν θεσμικές αλλαγές. Αν προσθέσουμε και τα όσα εμφανίζονται για μισθούς Προβόπουλου και αστέρων της κρατικής τηλεόρασης αλλά και τις αυξήσεις στους έμμεσους φόρους που πλήττουν εξίσου πλούσιους και φτωχούς, τους αγρότες, συμβασιούχους, θιγόμενους από το Ασφαλιστικό αλλά και την φυσιολογική αδυναμία να στηριχθούν οι μεταρρυθμίσεις οικονομικά, (χρειάζονται 4 δισεκατομμύρια στα επόμενα τρία χρόνια) τότε θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για αναβολή ή μερική μεταρρύθμιση.

Η Τ.Α άρχισε να ζωντανεύει με την αποκέντρωση του Πασοκ απέκτησε δυναμική με τον Καποδίστρια την μεταφορά αρμοδιοτήτων αλλά και την συνένωση μικρών Δήμων και ανίσχυρων κοινοτήτων.
Τώρα με τον Καλλικράτη σχεδιάζονται αναγκαίες αλλαγές σε νομαρχιακό επίπεδο και αιρετός νομάρχης αλλά σε επίπεδο Δήμων κυρίως συνενώσεις
Ερώτημα πρώτο
Προχωράμε σε μια μεταρρύθμιση που θα χρειασθεί στήριξη, άρα θα έπρεπε πριν από την διαβούλευση να γίνει κτήμα του οργανωμένου Πασοκ κάτι που γίνεται σήμερα και μετά την αντίδραση των στελεχών στην συνάντηση με τον Ραγκούση. Γιατί τώρα και μάλιστα έτσι στο πόδι.Εκτός αν οι αποφάσεις έχουν ληφθεί και απλά έρχεται στην οργάνωση για νομιμοποίηση
Ερώτημα δεύτερο
προχωράμε στον Καλλικράτη αφού έγινε μελέτη και εκτιμήθηκαν τα αποτελέσματα του Καποδίστρια. Έγινε παρόμοια μελέτη και τι έβγαλε. Όχι μόνο δεν έγινε αλλά από τους 1034 δήμους του Καποδίστρια μόνο σε 212 πιστοποιήθηκε η διαχειριστική επάρκεια αναγκαία για την συμμετοχή στο ΕΣΠΑ και αυτό γιατί όχι μόνο δεν μεταφέρθηκαν οι αναγκαίοι πόροι αλλά δεν στηρίχθηκαν οργανωτικά και διοικητικά οι νέοι δήμοι. Τι άλλαξε σήμερα
Ερώτημα τρίτο
Οι συνενώσεις μικρών δήμων έχουν λογικά επιχειρήματα η συνένωση του Χαλανδρίου με τα Βριλήσσια σε τι θα εξυπηρετήσει το Χαλανδραίο πολίτη πολύ περισσότερο βέβαιο είναι θα βλάψει τον Βριλησσιώτη
Ερώτημα τέταρτον
Η μεταφορά αρμοδιοτήτων χωρίς μεταφορά πόρων θα υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο βασικές υποχρεώσεις του κράτους
Πρόνοια και προστασία Δημόσιας Υγείας
Ανέγερση σχολικών κτιρίων
Αυτό το ζήσαμε με τον Αθλητισμό που εξαφανίσθηκαν όλα τα προγράμματα και τους παιδικούς σταθμούς που μπήκανε δίδακτρα. Με τι λεφτά ο Δήμος θα προσφέρει πρωτοβάθμια φροντίδα Υγείας ή με τι λεφτά θα κτίσει νέα σχολεία όταν δεν μπορεί να ανταποκριθεί στα λειτουργικά
Ερώτημα πέμπτον
Σε τι θα βοηθήσει τον πολίτη η αύξηση των ΚΕΠ η κάρτα δημότη όταν με την αυτεπάγγελτη έκδοση κάθε είδους πιστοποιητικού έπειτα από δήλωση του αιτούντος δεν θα χρειάζεται η έκδοση από τον πολιτη. Σήμερα τα ΚΕΠ σε 80% εκδίδουν πιστοποιητικά
Ερώτημα έκτον
Τι θα γίνει με τα χρέη και δάνεια των υπό συνένωση δήμων θα τα φορτωθούν οι υγιείς δήμοι
Ερώτημα έβδομο
Η τοπική αυτοδιοίκηση εξασφάλιζε στον πολίτη την μερική συμμετοχή την άμεση πολλές φορές αντίδραση του την ψευδαίσθηση έστω της συμμετοχής την καθημερινή επαφή με τους δημοτικούς συμβούλους ακόμη και τον δήμαρχο εύκολα τον βλέπει. Τι θα γίνει τώρα με την μεγέθυνση και το απρόσωπο των νέων Δήμων


Ερώτημα όγδοο
Μιλάνε όλοι για αδιαφάνεια στους δήμους και διαφθορά ,αν και οι δημοτικές αρχές συναλλάσσονται με το μικρό εργολαβικό κεφάλαιο. Τι θα γίνει τώρα που θα υποχρεωθούν λόγω μεγέθους να έχουν δοσοληψίες με το μεγάλο κεφάλαιο που θα έχει βλέψεις στους κοινόχρηστους χώρους στην εμπορική αξιοποίηση στις χρήσεις γης και πως θα προστατευθούν οι πολίτες
Ερώτημα ένατο
Θα αφήσουμε την τοπική κοινωνία να επιλέξει τον δήμαρχο ή οι συνενώσεις και η μεγέθυνση θα μας επιβάλλει και τον διορισμό από πάνω του Δημάρχου.

Η τοπική Αυτοδιοίκηση είναι συνυφασμένη με την κοινότητα με το μικρό μέγεθος και όχι με τους γιγαντιαίους δήμους. Ο Καλλικράτης θα δημιουργήσει μικρά κράτη απρόσωπα συγκεντρωτικά εξαρτημένα από την περιφέρεια και τα συμφέροντα στραγγαλισμένα από την έλλειψη πόρων και τον πάρεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Τοπική αυτοδιοίκηση σημαίνει συμμετοχή του πολίτη και άμεση δημοκρατία σημαίνει συνοικιακά συμβούλια , τοπικά συμβούλια με αρμοδιότητες.Δεν τα βλέπω αυτά

Πρότασεις:
Να περάσει η μεταρρύθμιση για τον δεύτερο βαθμό.Με εκλεγμένο περιφερειάρχη
Οι γενικές Διευθύνσεις να καταργηθούν και οι αρμοδιότητες που λόγω Συντάγματος δεν εκχωρούνται να παραμείνουν στα αντίστοιχα Υπουργεία.
Συνενώσεις μόνο μικρών Δήμων
Αποσαφήνιση αρμοδιοτήτων και συγκεκριμένη μεταφορά πόρων
Απλοποίηση γραφειοκρατίας σε όλα τα επίπεδα
Αυτεπάγγελτη έκδοση όλων των πιστοποιητικών και αποδεικτικών εγγράφων. Γιατί να θέλω φορολογική ενημερότητα η πιστοποιητικό για να γράψω το παιδί μου στο σχολείο και να μην τα στέλνει κατευθείαν ο δήμος η Εφορία και κάθε δημόσιος οργανισμός
Αλλαγή του 42%
Μεγαλύτερη δύναμη αρμοδιότητες και αποκλειστική διαχείριση ποσοστού του προϋπολογισμού στα τοπικά Συμβούλια σε έργα που εκείνα θα επιλέγουν .Τοπικά συμβούλια σε όλους του Δήμους.
Κατάργηση του παρέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Έλεγχος κατασταλτικός και όχι προληπτικός που μπλοκάρει τον Δήμο
Ο τοπικός αντιδήμαρχος να ορίζεται με σύμφωνη γνώμη του τοπικού συμβουλίου
Λιγότερα όργανα σε όλα τα επίπεδα κατάργηση εκτελεστικής επιτροπής συμβουλίου διαβούλευσης, περιφερειακού και δημοτικού συνηγόρου και των επιτροπών περιφερειακού και δημοτικού συμβουλίου
Οι επιτροπές των Δημοτικών συμβουλίων ουδέποτε λειτούργησαν
Αναλογική εκπροσώπηση της αντιπολίτευσης στην περιφερειακή και δημαρχιακή επιτροπή
Τέλος για να μην είμαστε ανακόλουθοι με όσα η εισηγητική έκθεση υποστηρίζει πρέπει να αφήσουμε την τοπική κοινωνία να επιλέξει αυτούς που θα την εκπροσωπήσουν τα σταματήσουμε τα χρίσματα και του διορισμούς.

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2010

Καλλικράτης - Πρόταση

Νέο μοντέλο Δημοτικής διακυβέρνησης ή Σύστημα "Συγκεντρωτικής" πολιτικής ;

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, καταργούνται οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και έρχονται οι αιρετές περιφέρειες. Οι 1034 δήμοι θα γίνουν 370 και η νέα διοικητική δομή θα ψηφιστεί το αργότερο το Μάϊο ενώ οι εκλογές της αυτοδιοίκησης στις 14 Νοεμβρίου 2010 θα γίνουν για τους νέους, ισχυρούς (;) δήμους και την περιφερειακή αυτοδιοίκηση. Ταυτόχρονα από τα περίπου 6.000 Νομικά Πρόσωπα και Δημοτικές Επιχειρήσεις των Δήμων, προτείνονται λιγότερα από 2000. Τέλος θεμελιώνονται έως 7 Γενικές Διοικήσεις που αντικαθιστούν τις 13 σημερινές κρατικές περιφέρειες. Ακόμη, θεμελιώνεται η αιρετή περιφερειακή αυτοδιοίκηση και εισάγεται, έτσι, ο θεσμός του αιρετού περιφερειάρχη (ενός…μίνι Πρωθυπουργού!) και καθιερώνεται ο θεσμός του θεματικού και τοπικού Αντιπεριφερειάρχη.

Ερωτήματα που προκύπτουν :
1. Θα διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξει περιοχή, γειτονιά, χωριό η οποία θα μπορέσει να «εκμεταλλευτεί» τους πόρους σύμφωνα με τις τις ανάγκες ; Και πώς θα θεσμοθετηθεί και θα διασφαλιστεί η υποχρεωτική κατανομή των πόρων με βάση τα γεωγραφικά, πληθυσμιακά και οικονομικά κριτήρια ;
2. Η δημιουργία ΟΤΑ μεγάλων γεωγραφικά, οικονομικά αυτοδύναμων και λειτουργικά ανεξάρτητων, μήπως θα σημάνει το ΤΕΛΟΣ για τις τοπικές κοινωνίες, αφού πλέον αυτές χάνουν τη (όποια) δύναμή τους και το αναφαίρετο δικαίωμά τους να αποφασίζουν ;
3. Για ένα λειτουργικά αυτοδύναμο Δήμο, π.χ., που σχεδιάζει, προγραμματίζει και υλοποιεί σημαντικά έργα, με βάση τις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν, μήπως, με την εφαρμογή ενός τέτοιου προγράμματος, ελλοχεύει ο κίνδυνος παραγκωνισμού, και, έτσι, επηρεαστεί αρνητικά η ανάπτυξη αλλά και η ίδια η επιβίωσή του ; Μήπως, δηλαδή, θα πρέπει πρώτα να ερευνηθεί και να τεθεί σε διαβούλευση ΚΑΙ η ιδιαιτερότητα του κάθε Δήμου και της κάθε Κοινότητας στην Επικράτεια ;
4. Θα επηρρεαστεί η βιωσιμότητα και η λειτουργία ενός Δήμου, κάτω από το καθεστώς μιας συνένωσης ; Ποιος Δήμος θα αποδεχθεί να μετατραπεί σε «μικρή εφορία» και «εισπράκτορα», για να του αποδίδεται ο ΦΠΑ και ο Φόρος Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας ; Μήπως πρέπει να αναζητηθούν και να διερευνηθούν οι διαφορές του με τους γειτονικούς του Δήμους με τους οποίους – λέγεται ότι – πιθανό να συνενωθεί ;

Αυτό που πράγματι έχει ανάγκη η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν είναι η δημιουργία ενός καθαρά «δημαρχοκεντρικού» ή «νομαρχοκεντρικού» μοντέλου, αλλά η ριζική αλλαγή του συστήματος διακυβέρνησης και η προσαρμογή του στις ανάγκες των Δήμων.
Η εικόνα των ΟΤΑ σήμερα δεν αλλάζει με τις μεταρρυθμίσεις στα διοικητικά όριά τους. Απαιτείται σχεδιασμός, οργάνωση και εύρεση αποτελεσματικών μηχανισμών ελέγχου (ποιος, άραγε, θα ελέγχει, π.χ., τη διαχείριση των κονδυλίων;) Η συνένωση δύο, τριών ή τεσσάρων «ασθενών» δήμων το μόνο που μπορεί να πετύχει είναι τη δημιουργία ενός νέου μεγάλου «ασθενή» δήμου. Απαραίτητη προϋπόθεση λοιπόν είναι πρώτα απ’ όλα αποτελεσματική οργάνωση των υπηρεσιών, η πρόσληψη προσωπικού και η σωστή κατάρτιση των εργαζομένων, πάνω στους οποίους βασίζεται ολόκληρο το σύστημα διοίκησης των Ο.Τ.Α. Σε αυτούς και στον εκσυγχρονισμό πρέπει το κράτος να επενδύσει. Άλλωστε, οι εξαγγελίες της Κυβέρνησης του 1999 για το πρόγραμμα «Καποδίστριας», οι οποίες τελικά δεν εφαρμόστηκαν, είχαν σαν αποτέλεσμα να βελτιωθεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά να μη γίνει ισχυρή και αποτελεσματική.

Στα θετικά χαρακτηριστικά του κειμένου προς διαβούλευση, είναι αναγκαίο να αναφέρω το γεγονός ότι, η ανάρτηση όλων των αποφάσεων στο διαδίκτυο, αποτελεί ένα ισχυρό στοιχείο, αυτό της ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ. Ακόμη, θετική είναι η πρόβλεψη για περιφερειακό συνήγορο και συνήγορο του δημότη, ενώ η δημιουργία ανεξάρτητης αρχής ελέγχου και νομιμότητας, αν εφαρμοστεί, θα αποτελέσει άλλο ένα ισχυρό χαρτί στην προσπάθεια για ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ και καταπολέμηση της διαφθοράς.
Ο περιορισμός των Νομικών Προσώπων, σαφώς και θα δημιουργήσει μια πιο «συμμαζεμένη» εικόνα στον απέραντο χώρο των Ο.Τ.Α., αρκεί αυτός να γίνει με γνώμονα τη λειτουργικότητα των υπηρεσιών, με ανθρώπινο δυναμικό ΕΠΑΡΚΕΣ και ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΕΝΟ. Στον ίδιο βαθμό θα βοηθήσει την Τοπική – και, κατ’ επέκταση ΚΑΙ την Κεντρική – Διοίκηση η προώθηση του «Ψηφιακού Δήμου» και της «Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης».
Δημήτρης Μ. Χανιωτάκης

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2010

250.000 για μια παρανομία

250.000 κόστισε στον Δήμο
Η παρανομία του δημάρχου στο πάρκο Αιγαίου στο Νέο Χαλάνδρι
Εκεί ο Ζαφειρόπουλος παραχώρησε άδεια τοποθέτησης τροχήλατης καντίνας και έκανε τα στραβά μάτια όταν ο μισθωτής κατασκεύασε μια τεράστια ξύλινη καφετέρια. Πάνω στην ρεματιά που είναι σκεπασμένη σε εκείνο το σημείο και ρητά απαγορεύονται αυτές οι χρήσεις με αντάλλαγμα την διαμόρφωση της παιδικής χαράς. Ο δήμαρχος συνέχισε τις παράνομες παραχωρήσεις αδειών όπως έκανε και στην Σαρανταπόρου , με το Καρφούρ στην Ελληνογερμανική και με την κατασκευή του περιπτέρου των προσκόπων στην Ρεματιά. Ευτυχώς που υπάρχουν οι κακοί γιατί σήμερα όποιος ενδιαφέρεται για την νομιμότητα και την πόλη θεωρείται κακός, που δεν επιτρέπουν την πλήρη ασυδοσία στις πράξεις του Δημάρχου που ξεπουλάει τους κοινόχρηστους χώρους και αφετέρου εμπλέκει και πολίτες σε περιπέτειες. Έτσι στην παρανομία της Αιγαίου τον ρόλο του κακού ανέλαβε η παράταξη Αντίσταση με τους πολίτες και στην Σαρανταπόρου η παράταξη του Νίκου Πανταζή. Σε δηλώσεις τους οι εκπρόσωποι των παρατάξεων δήλωσαν ότι τους στενοχωρεί η οικονομική ζημία των πολιτών που θίγονται από τις ανακλήσεις των αδειών και φυσικά δεν είναι η δουλειά τους να καταγγέλλουν παρανομίες στον εισαγγελέα και την πολεοδομία αλλά πολιτικά να προλαβαίνουν αυτά τα φαινόμενα στην γέννηση τους, αλλά δεν είναι πάντα αυτό δυνατό. Το λυπηρό με τον Ζαφειρόπουλο είναι ότι εκχωρεί τους κοινόχρηστους χώρους με ανταλλάγματα έργων που αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι μισθωτές με αποτέλεσμα και να υπερτιμολογούνται αλλά και να μην είναι κατασκευαστικά άρτια .Έτσι με την απειλή μηνύσεων για αποζημιώσεις φθάσαμε ο Δήμος να πληρώνει την διαμόρφωση της παιδικής χαράς στην Αιγαίου 250.000 Ευρώ.

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2010

ΔΩΣΤΕ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΤΟΝ ΜΙΣΘΟ ΤΟΥ ΠΡΟΒΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΩΣΤΕ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΤΟΝ ΜΙΣΘΟ ΤΟΥ ΠΡΟΒΟΠΟΥΛΟΥ
Δεν μπορούσα να πιστέψω στα μάτια μου όταν είδα στο διαδίκτυο το εισόδημα που δήλωσε ο πρόεδρος της Τράπεζας της Ελλάδος
κ. Προβόπουλος 4.051.949 ευρώ το χρόνο μισθό. Τα νέα βέβαια στο διαδίκτυο τρέχουν όπου ήδη έχει φτιαχτεί και σχετική ομάδα στο facebook από την οποία σας παραθέτω ένα απόσπασμα: <<Είναι αδύνατον να δεχτούμε ότι ένα στέλεχος της τράπεζας της Ελλάδος και ας είναι και πρόεδρος αμείβετε με ποσό ίσο με το επίδομα 8.000 ανέργων. Καμιά θυσία χωρίς δικαιοσύνη !!!! την κρίση να την πληρώσουν αυτοί που την δημιούργησαν.. ΝΑ ΚΟΠΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΤΩΝ ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΚΏΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ !!!!>>
Ασφαλώς και τα ποσά που η κρατική τηλεόραση πλήρωνε σε πολλούς κηφήνες είναι προκλητικά Είναι λαϊκή απαίτηση να βγει η κυβέρνηση να πάρει θέσει στο ζήτημα, αν και σήμερα ο κύριος Προβόπουλος και άλλα στελέχη, που συμβουλεύουν τον Ελληνικό λαό να <σφίξη> το ζωνάρι και σχεδιάζουν τις θυσίες μας, εξακολουθούν να παίρνουν τέτοιους μισθούς.
Είναι απαίτηση να γίνει αναδιανομή του εισοδήματος και να πληρώσουν όλοι εκείνοι που φανερά με bonus ή κρυφά με επιδόματα, επιτροπές , μίζες και χαριστικές πράξεις, έφεραν την Ελλάδα στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.
Είναι μεγάλη αδικία η κυβέρνηση Πασοκ να επιβάλλει ή να αυξάνει την έμμεση φορολογία που πλήττει το ίδιο πλούσιους και φτωχούς.
Είναι τρομερό λάθος να αφήνουμε τους αγρότες στα Μπλόκα και να ζητάμε να έλθουν εκείνοι στην Αθήνα ,αντί η Υπουργός που έπρεπε να προλάβει την αντίδραση κάνοντας την δουλειά της να βρίσκεται η ιδία στα μπλόκα για να δοθεί λύση.

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010

15' με τον Νίκο Πανταζή

Ο υποψήφιος δήμαρχος Χαλανδρίου μιλάει για ποδηλατόδρομους και όχι μόνο

Η Αθήνα έχει μείνει πολύ πίσω στο θέμα των ποδηλατοδρόμων σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Η πρωτεύουσα αδυνατεί να εξυπηρετήσει την καθημερινή μετακίνηση των πολιτών οι οποίοι χρησιμοποιούν ως μέσο μετακίνησης το ποδήλατο καθώς οι ποδηλατόδρομοι είναι λίγοι και ανεπαρκείς, ενώ δεν υπάρχει η απαραίτητη εκπαίδευση των πολιτών προκειμένου να σεβαστούν το συγκεκριμένο μέσο μετακίνησης.

Ζητήσαμε τη γνώμη του Νίκου Πανταζή, δημοτικού σύμβουλου του Δήμου Χαλανδρίου και υποψήφιου Δημάρχου Χαλανδρίου, για το θέμα των ποδηλατόδρομων στην Αθήνα. Ο κύριος Πανταζής βρίσκει εξαιρετικά δύσκολη τη δημιουργία ενιαίου δικτύου ποδηλατόδρομων στην πρωτεύουσα και αναλύει τις απόψεις του για το συγκεκριμένο θέμα. Επίσης, μας μίλησε για τη δημιουργία Μητροπολιτικού Δήμου στην Αθήνα και φυσικά για τη δική του περιοχή, το Χαλάνδρι και τα προβλήματά του.

Ερ: Ποια είναι τα προβλήματα που έχετε εντοπίσει μέχρι τώρα στη δημιουργία ποδηλατόδρομων;

Νίκος Πανταζής: Το επάγγελμά μου είναι γυμναστής, άρα όπως είναι λογικό θα ήμουν ο τελευταίος ο οποίος θα ήμουν εναντίον κάποιας αθλητικής δραστηριότητας, πέρα από το θέμα μετακίνησης. Νομίζω όμως ότι στην Ελλάδα ένα πρόβλημα καταρχήν κλιματικό. Δεν έχουμε πρόβλημα τόσο με το κρύο, όσο με τη ζέστη. Δηλαδή, αν χρησιμοποιήσεις το ποδήλατο για να πας στη δουλειά σου και ντυθείς ανάλογα σίγουρα θα ιδρώσεις και δεν θα αισθάνεσαι άνετα. Αν τώρα χρησιμοποιήσεις το ποδήλατο για μικρές αποστάσεις, ας πούμε για τα ψώνια σου, τότε ναι είναι εφικτό.

ΝΠ: Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει καμία παιδία στο σεβασμό του ποδηλάτου και κατ’ επέκταση του πολίτη. Άρα θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα εκεί που θα υπάρχουν διασταυρώσεις. Εκεί δηλαδή που θα συναντηθείς με αυτοκίνητα δεν πρόκειται να σε σεβαστούν. Δεν θα σεβαστούν ακόμα και τους ίδιους τους ποδηλατόδρομους, στους οποίους πιθανότατα θα παρκάρουν πάνω σε αυτούς.

Το τρίτο πρόβλημα είναι τα παρκινγκ στην εξωτερική μεριά του ποδηλατόδρομου. Κάθε τρία μέτρα υπάρχει ένα άνοιγμα μεγάλο ώστε να μπαίνουν τα αυτοκίνητα στις εισόδους των σπιτιών τους. Και εκεί θα αντιμετωπίσει πρόβλημα ο ποδηλάτης τη στιγμή που θα βγαίνουν ή θα μπαίνουν αυτοκίνητα στα παρκινγκ. Στο εξωτερικό αυτό δεν συμβαίνει, στην Κοπεγχάγη για παράδειγμα που επισκέφτηκα πρόσφατα δεν υπάρχει κάτι ανάλογο παρότι εκεί είναι βασικό μέσο μετακίνησης το ποδήλατο.

Ερ: Είναι εφικτό να δημιουργηθεί ένα ενιαίο δίκτυο ποδηλατόδρομων στην πρωτεύουσα;
ΝΠ: Οι ποδηλατόδρομοι που κατασκευάζονται εδώ στην Ελλάδα, επειδή ακριβώς δεν υπάρχει η ανάλογη παιδία, όχι μόνο του κόσμου αλλά και των υπεύθυνων που θα τις κατασκευάσουν, δεν καταλήγουν πουθενά. Δεν είναι ένα ολοκληρωμένο δίκτυο το οποίο θα σε οδηγήσει κάπου, γίνεται μεμονωμένα. Χαρακτηριστικά στο Χαλάνδρι φτιάχτηκε ένας ποδηλατόδρομος για περίπου 1000 μέτρα και ξαφνικά τελείωνε στον ίδιο δρόμο στην ίδια ευθεία. Πολύ περισσότερο δεν υπάρχει δίκτυο το οποίο να ενώνει δήμους μεταξύ τους. Υπάρχουν φυσικά τέτοιες σκέψεις, όμως είναι αδύνατον να περάσεις τους μεγάλους συγκοινωνιακούς άξονες. Ας πούμε το Χαλάνδρι το οποίο είναι περιτριγυρισμένο από μεγάλους οδικούς άξονες, την Κηφισίας, την Μεσογείων, την Πεντέλης είναι αδύνατο να περάσεις αυτούς τους οδικούς άξονες και να ενωθείς για παράδειγμα με τη Φιλοθέη ή με το Ολυμπιακό Στάδιο στο οποίο θα μπορούσε να πάει κάποιος για να προπονηθεί.

Οι ποδηλατόδρομοι στην Ελλάδα γίνονται ξεκάθαρα για εισπρακτικούς λόγους. Όποιος πει ότι φτιάχνει ποδηλατόδρομους επειδή έχει σκεφτεί ότι είναι ένας εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης είναι υποκριτής 100%. Δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός.

Έπειτα δεν μπορούμε να συζητάμε για ποδηλατόδρομους όταν δεν έχουμε πεζοδρόμια. Τα πεζοδρόμια είτε θα είναι σκαμμένα, είτε σπασμένα, είτε θα έχει αυτοκίνητα, εμπόδια κλπ. Άρα πώς να σεβαστούν τον ποδηλάτη όταν σε πρώτη φάση δεν σέβονται τον πολίτη. Έτσι ένα ολοκληρωμένο δίκτυο με τις παρούσες συνθήκες είναι μάλλον ανέφικτο. Μεμονωμένες όμως διαδρομές είναι δυνατό να γίνουν, πάντα όμως με σωστή μελέτη και σχεδιασμό.

Δεν υπάρχει κυκλοφοριακή αγωγή γενικότερα. Και όπου έγιναν πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής έχουν μείνει ανεκμετάλλευτα. Στο Χαλάνδρι για παράδειγμα υπάρχει ένα εξαιρετικό τέτοιο πάρκο. Αλλά επιτρέπεται να μην το επισκέπτονται τα σχολεία υποχρεωτικά, όχι μόνο του Χαλανδρίου αλλά και των τριγύρω περιοχών; Συνεπώς πώς να μιλάμε για κυκλοφοριακή αγωγή όταν ο νέος θα εκπαιδευτεί για πρώτη φορά στα 18 του. Γι’ αυτό έχουμε τόσα ατυχήματα, γι’ αυτό δεν σταματάνε τα αυτοκίνητα να περάσουν οι πεζοί και όλα αυτά.

Ερ: Θα λύσει προβλήματα η δημιουργία Μητροπολιτικού Δήμου στην Αθήνα;

Ο Μητροπολιτικός Δήμος μπορεί να λύσει προβλήματα γενικότερου ενδιαφέροντος. Για παράδειγμα ένας Δήμος όπως το Νέο Ψυχικό μπορεί να κλείσει ένα δρόμο ο οποίος είναι βασικός για τους κατοίκους του Χαλανδρίου, να πάρει αποφάσεις δηλαδή οι οποίες θα δυσκολέψουν αυτό που λέμε διαμπερή κυκλοφορία. Δεν μπορείς να κάνεις τη δική σου περιοχή γκέτο, δηλαδή εσύ να μπορείς να περνάς από παντού, αλλά στη δική σου περιοχή να μην μένει κανείς. Αυτό λοιπόν μπορεί να το λύσει ο Μητροπολιτικός Δήμος. Επίσης στα όρια του κάθε δήμου μπορεί να παρέμβει θετικά. Για παράδειγμα ένας δήμος αποφασίζει να κάνει ένα δρόμο να επιτρέπει τη διέλευση προς μια κατεύθυνση και άλλος δήμος να έρθει και να τον κάνει να κινείται αντίθετα. Σε ένα τέτοιο θέμα θα δώσει λύση ο Μητροπολιτικό Δήμος.

Άλλα θέματα τα οποία θα μπορούσε να βοηθήσει είναι τα μεγάλα πάρκα. Αξιοποίηση μεγάλων χώρων οι οποίοι θα είναι κοινόχρηστοι, όχι μόνο προς όφελος ενός δήμου αλλά να είναι γενικότερου ενδιαφέροντος. Η ρεματιά για παράδειγμα που είναι ένας πνεύμονας ο οποίος ενώνει αρκετούς δήμους, θα μπορούσε να είναι ένα έργο το οποίο θα μπορούσε να αναλάβει ο Μητροπολιτικός Δήμος.

Στο κυκλοφοριακό ο Μητροπολιτικός Δήμος μάλλον δεν θα μπορούσε να παρέμβει ριζικά. Θα μπορούσε μόνο να ασχοληθεί με τους μεγάλους συγκοινωνιακούς άξονες, όπως η Αττική Οδός. Το να γίνει κλειστός δρόμος η Κηφισίας για παράδειγμα θα μπορούσε να είναι έργο του Μητροπολιτικού Δήμου. Πέρα από αυτά θα μπορούσε να ασχοληθεί με θέματα περιβάλλοντος, καθαριότητας και απορριμμάτων. Τον Ιανουάριο θα πάμε στο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ και εκεί θα δοθούν οι οδηγίες για τις αρμοδιότητες του Μητροπολιτικού Δήμου.

Ερ: Θα θέλατε ο σταθμός μετρό Χαλανδρίου να βρίσκεται πιο κοντά στο κέντρο;
ΝΠ: Είχαμε την τύχη και την ατυχία να διαθέτουμε 4 σταθμούς στο Δήμο Χαλανδρίου οι οποίοι συμπτωματικά βρίσκονται στα όρια. Υπήρχε σχεδιασμός να περάσει μια γραμμή κοντά από το κέντρο του Χαλανδρίου. Είναι η νέα γραμμή η οποία θα ξεκινάει από την Πανόρμου και θα ανεβαίνει βόρεια και θα μπορούσε να περάσει πολύ κοντά από το κέντρο. Με αυτό τον τρόπο θα λυθεί μεγάλο μέρος του προβλήματος. Φυσικά πιο σημαντικό θα ήταν να μπορούσε να περάσει από το εμπορικό κέντρο του Χαλανδρίου.


Η συγκοινωνία έχει πρόβλημα στο μετρό του Χαλανδρίου. Μία συγκοινωνία έχει πραγματική αξία όταν είναι αξιόπιστη. Αν δεν υπάρχει αξιοπιστία τότε τι κάνεις, θα αναγκαστείς να πάρεις το αυτοκίνητό σου.

Ερ: Υπάρχει λύση στο πρόβλημα στάθμευσης του Χαλανδρίου;

Στο Χαλάνδρι υπάρχει τρομερή έλλειψη παρκινγκ και υπάρχει σχεδιασμός ο οποίος δεν εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή. Υπάρχουν έτοιμες μελέτες για παρκινγκ 800 θέσεων και 600 θέσεων οι οποίες δεν εφαρμόστηκαν ποτέ. Το πρόγραμμα είχε και επιχορήγηση και η δική μας άποψη είναι πως όχι μόνο πρέπει να πραγματοποιηθεί, αλλά να είναι οι πρώτες τρεις ώρες δωρεάν. Όμως πρέπει να γίνει με πρωτοβουλία του Δήμου, διότι αν ανατεθεί σε κάποιο ιδιώτη, τότε η τιμή του θα εκτοξευτεί στα 7 και 8 ευρώ. Με τα υπόγεια παρκινγκ θα μπορείς να μεγαλώσεις τα πεζοδρόμια, να πεζοδρομήσεις δρόμους και να κάνεις το Χαλάνδρι ένα κέντρο το οποίο να μπορεί ο οποιοσδήποτε να περπατήσει και να ψωνίσει με την ησυχία του. Υπάρχει και ένα ακόμα μεγαλύτερο σχέδιο το οποίο είναι να ενώσουμε την πλατεία με τη ρεματιά εν μέσω πεζόδρομου.

Τα αυτοκίνητα είναι μέρος της καθημερινότητάς μας, κακά τα ψέματα. Όταν υπάρχει συγκοινωνία σωστή τότε δεν υπάρχει λόγος να μην τη χρησιμοποιήσεις. Όταν όμως δεν μου την παρέχει το κράτος τότε αναγκαστικά θα πάρω το αυτοκίνητό μου.

κάμερες χαμογελάτε

Μάτια στη Ρεματιά ή Ματιά στην Ιδιωτική μας Ζωή;

Τη Δευτέρα 23 Νοεμβρίου ο κ. Δήμαρχος Χαλανδρίου ανακοίνωσε, σε συνέντευξη τύπου, ότι τοποθέτησε αισθητήρες και κάμερες που λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο, καταγράφουν κάθε κίνηση και μεταδίδουν πληροφορίες σε 24ωρη βάση στο κέντρο πληροφορικής του Δήμου με σκοπό την προστασία του Ρέματος από πλημμύρες και πυρκαγιές. Το εν λόγω έργο δόθηκε με ανάθεση στην εταιρεία k-spark του ομίλου εταιρειών Χρ. Κοπελούζου και κόστισε 15.000 €. Παρουσιάζεται δε ως ένα σύστημα προστασίας το οποίο «διασφαλίζει αδιάλειπτα την προστασία του Ρέματος από απειλή πυρκαγιάς και πλημμύρας.»

Η τοποθέτηση καμερών κατά τη γνώμη μας αποτελεί μέτρο παρακολούθησης των επισκεπτών της Ρεματιάς και όχι μέτρο πυροπροστασίας της. Αντιμετωπίζoνται δηλαδή οι επισκέπτες της Ρεματιάς ως εν δυνάμει πυρομανείς ή εμπρηστές και γι αυτό επιβάλλεται την παρακολούθηση της κάθε κίνησής τους σε 24ωρη βάση!

Όμως μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σε χώρους όπου εγκαταστάθηκε κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης δείχνουν ότι δεν αποτελεί αποτελεσματικό μέτρο αποτροπής παραβατικών πράξεων. Δε λειτουργούν οι κάμερες αποτρεπτικά για τους εμπρηστές καθώς είναι πολύ εύκολο να καλύψουν ή να παραποιήσουν τα χαρακτηριστικά τους, ώστε να μην είναι αναγνωρίσιμοι, ή να χρησιμοποιήσουν μηχανισμό με χρονοκαθυστέρηση ώστε να μην είναι καν παρόντες κατά την έναρξη της πυρκαγιάς. Αντίθετα λειτουργούν αποτρεπτικά για όσους κατοίκους ή περαστικούς επιθυμούν να χαρούν έναν από τους ελάχιστους φυσικούς χώρους πρασίνου κι όχι να πρωταγωνιστήσουν σε ριάλιτι τηλεπαιχνίδι στο κέντρο πληροφορικής του δήμου.

Η αλήθεια είναι ότι ο Δήμος Χαλανδρίου, με τη δικαιολογία ότι δεν υπάρχουν χρήματα, αρνείται να λάβει ουσιαστικά μέτρα για την προστασία της Ρεματιάς από πλημμύρες και πυρκαγιές, τα οποία άλλωστε προβλέπονται από το Π.Δ/γμα 659/Δ/1995 για την προστασία του Ρέματος, όπως:

• έργα διευθέτησης του χειμαρρικού ρέματος,
• γεωτεχνική μελέτη
• προστασία των πρανών από τη διάβρωση με φυτοτεχνικές διαμορφώσεις.
• οριοθέτηση της Α΄Ζώνης προστασίας για την ουσιαστική αποτροπή των εμπρησμών (σταματώντας τη δυνατότητα κερδοσκοπίας πάνω στα καμένα)
• διάνοιξη μονοπατιών και κατεδάφιση μαντρότοιχων, παραπηγμάτων κλπ που εμποδίζουν την ελεύθερη πρόσβαση στο Ρέμα.
• απομάκρυνση των παράνομων χρήσεων με έμφαση στις χρήσεις που είναι δυνατόν να δημιουργήσουν κίνδυνο πυρκαγιάς (παρκαρισμένα αυτοκίνητα, στοίβες σκουπιδιών σε καταπατημένους παραρεμάτιους χώρους κλπ)
• έλεγχος λήψης και συντήρησης μέτρων πυροπροστασίας σε παραρεμάτια καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και τα παραρεμάτια πάρκιγκ σούπερ μάρκετ και άλλα καταστήματα που λειτουργούν κατά παράβαση του Π.Δ/τος , στις εγκαταστάσεις του Θεάτρου Ρεματιάς και στα σπίτια που υπάρχουν μέσα στο Ρέμα.
• στελέχωση της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου με εκπαιδευμένο μόνιμο προσωπικό, ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής [πυροσβεστικά οχήματα, πυροσβεστικές φωλιές , έγκαιροι καθαρισμοί απομάκρυνση και κλάδεμα ξερών κλαδιών και δέντρων κλπ]

Αντί αυτών επιλέγονται για μια ακόμα φορά αποσπασματικές κινήσεις εντυπωσιασμού οι οποίες δεν είναι μόνο ατελέσφορες, αλλά και επικίνδυνες. Δεν μπορούμε παρά να μνημονεύσουμε παλαιότερα σχέδια «προστασίας», «ανάδειξης» και «αξιοποίησης» της Ρεματιάς , επέκτασης του θεάτρου (προέβλεπε 1000 θέσεις), τοποθέτησης φωτοβολταϊκών και κατασκευή οικήματος για τους προσκόπους στην Α΄Ζώνη προστασίας .Τα ερωτήματα προκύπτουν αβίαστα

Ζήτησε ο Δήμος την άδεια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για την εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος παρακολούθησης, όπως επιβάλλεται από το νόμο; Αν όχι είναι παράνομη η εγκατάσταση.

Προβλέπεται η χρήση συστημάτων παρακολούθησης του φυσικού χώρου της Ρεματιάς σε τυπικό νόμο ή διάταγμα; Αν όχι είναι παράνομη η χρήση του.

Τηρούνται οι κανόνες διαχείρισης ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων; Αν όχι είναι παράνομη η διατήρησή τους.

Γιατί προχώρησαν στην εγκατάσταση του συστήματος παρακολούθησης χωρίς να ενημερωθούν οι πολίτες, το Δημοτικό Συμβούλιο, με πλήρη αδιαφάνεια ;
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΡΕΜΑΤΙΑΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ-ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ