Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017

Επικαιροποίηση ΓΠΣ στο Συμβούλιο της Δευτέρας 20/2/2017



Δήλωση Νίκου Πανταζή:Σημαντική εξέλιξη που θα επιταχύνει όχι μόνο την λύση στην ζώνη των 250 μ στο Νεκροταφείο αλλά και την ένταξη του Πεύκο Πολίτη.Για να είμαι ειλικρινής δεν την περίμενα τόσο γρήγορα.
Είμαι αισιόδοξος ότι επιτέλους η Οδύσσεια του ΓΠΣ   τελειώνει

ΘΕΜΑ: Επικαιροποίηση Β2 Σταδίου της «Μελέτης Αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) Δήμου Χαλανδρίου». Υποβολή προς έγκριση του τεύχους, των συνοδευτικών χαρτών και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) ώστε να επανεπιβληθούν στο Τμήμα Μητροπολιτικού Σχεδιασμού Αθήνας Αττικής του ΥΠΕΝ».



Στόχος της μελέτης είναι η αναθεώρηση του ισχύοντος ΓΠΣ, το οποίο εγκρίθηκε με το ΦΕΚ 419Δ/16-06-1989 και τροποποιήθηκε με το ΦΕΚ 1266Δ/05-10-1993, ώστε να αποτελέσει ένα εργαλείο αναπτυξιακού σχεδιασμού στρατηγικού χαρακτήρα και τη βάση πάνω στην οποία θα στηριχθεί η τοπική ανάπτυξη σε ορίζοντα εικοσαετίας, καθορίζοντας σε χωρικό επίπεδο τις γενικές παραμέτρους και τους άξονες στους οποίους θα υλοποιηθεί η όποια οικονομική-παραγωγική, οικιστική ή άλλη δραστηριότητα.

Το ΓΠΣ εναρμονίζεται και εξειδικεύει τις κατευθύνσεις που προβλέπονται από τα υπερκείμενα επίπεδα σχεδιασμού όπως του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας, του Γενικού Πλαισίου Χωροταξικού  Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης καθώς και των Ειδικών Χωροταξικών Πλαισίων.




Το βασικό θεσμικό πλαίσιο για τη σύνταξη της μελέτης είναι:

§  Ο Ν. 1337/1983, «Επέκταση των Πολεοδομικών Σχεδίων Οικιστικών Ανάπτυξης και σχετικές ρυθμίσεις».

§  Ο Ν. 2508/1997, «Βιώσιμη Οικιστική Ανάπτυξη των πόλεων και οικισμών της χώρας και άλλες διατάξεις».

§  Ο Ν. 2742/1999 για το Χωροταξικό Σχεδιασμό και την Αειφόρο Ανάπτυξη.

§  Απόφαση 9572/1845/2000, ΦΕΚ 209Δ/2000, «Τεχνικές Προδιαγραφές μελετών Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων (Γ.Π.Σ.) και Σχεδίων Οικιστικής Οργάνωσης

§  Απόφαση 10788/2004, ΦΕΚ 285Δ/2004, «Έγκριση Πολεοδομικών Σταθεροτύπων και Ανώτατα Όρια Πυκνοτήτων που εφαρμόζονται κατά την εκπόνηση των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων, των Σχεδίων Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης «Ανοικτής Πόλης» και των Πολεοδομικών Μελετών».









Σύντομο ιστορικό της μελέτης



Η Μελέτη Αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) Δήμου Χαλανδρίου ξεκίνησε στις 30-03-2007 οπότε υπογράφεται το σχετικό συμφωνητικό με τη μελετητική ομάδα: Συμπράττοντα Γραφεία Μελετών: Plus A.E.: Αικ. Γεωργούλα, Δημ. Ντοκόπουλος, Ευστ. Δρακοπούλου με εκπρόσωπο τον κο  Ι. Καρανίκα.

Το Α΄ Στάδιο της μελέτης υποβλήθηκε στις 11-11-2007 και ακολούθησαν οι δημόσιες παρουσιάσεις και η επεξεργασία από την Τεχνική Υπηρεσία. Εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο στις 28-07-2010 με την 296/2010 απόφαση με την οποία δόθηκαν στον μελετητή οι βασικές κατευθύνσεις για την εκπόνηση του Β΄ Σταδίου.

Το Α΄ Στάδιο της μελέτης περιλαμβάνει κυρίως την ποσοτική και ποιοτική ανάλυση υφιστάμενου χωροταξικού και πολεοδομικού καθεστώτος, καταγράφει τα προβλήματα όπως: συγκρούσεις χρήσεων γης και διατυπώνει την πρόταση του μελετητή για την κατεύθυνση του Γ.Π.Σ..

Το Β΄ Στάδιο της μελέτης αποτελείται από τα Β1 και Β2 Στάδια. Η εκπόνηση του Β1 Σταδίου ξεκίνησε στις 02-08-2010, υποβλήθηκε στις 20-12-2010 και ουσιαστικά περιελάμβανε την πρόταση του μελετητή.  Ακολούθησε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία, διαβούλευση με τους δημότες και στις 04-07-2013 με την 212/2013 απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε την πρόταση με τη μεγαλύτερη αποδοχή.

Το Β2 Στάδιο ξεκινά στις 25-07-2013, υποβάλλεται στις 09-10-2013, αποτελεί την τελική πρόταση για το Γ.Π.Σ και περιλαμβάνει: το Τεύχος της Πρότασης (κείμενο συνοδευόμενο από κείμενο και χάρτες) και τον Χάρτη Π.3.1. – Πολεοδομική Οργάνωση. Με την 1/2014 απόφασή του το Δημοτικό Συμβούλιο (15-01-2014) εγκρίνει το Β2 Στάδιο, την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και τις συνοδευτικές μελέτες: Υδρογεωτεχνική  και μελέτη Γεωλογικής Καταλληλότητας  Πέριξ του Νεκροταφείου.

Αφού τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες από το θεσμικό πλαίσιο διαδικασίες, στις 17-04-2014 διαβιβάστηκαν τα παραπάνω στο Οργανισμό της Αθήνας για τις περεταίρω ενέργειες έγκρισης της Αναθεώρησης του Γ.Π.Σ..





Από τον Απρίλιο του 2014 έως σήμερα 



Όπως είναι γνωστό μέχρι σήμερα δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία έγκρισης της μελέτης από τον αρμόδιο Υπουργό για λόγους που συνδέονται κυρίως με αλλαγές στην κατανομή των αρμοδιοτήτων ελέγχου της μελέτης και στο θεσμικό πλαίσιο για τις κατηγορίες χρήσεων γης. Πιο συγκεκριμένα:

Με το άρθρο 12 του Ν.4250/2014 (ΦΕΚ Α΄74/26-03-2014), «Διοικητικές Απλουστεύσεις – Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα», καταργήθηκε από 30-06-2014 ο Οργανισμός της Αθήνας και η αρμοδιότητα έγκρισης των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων μεταφέρθηκε στο Τμήμα Μητροπολιτικού Σχεδιασμού Αθήνας – Αττικής της Διεύθυνσης Χωροταξίας Γενικής Γραμματείας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ. Το εν λόγω τμήμα συστάθηκε με τον ίδιο νόμο και καθυστέρησε πολύ να στελεχωθεί και να οργανωθεί.

Επίσης με το Ν.4269/2014 (ΦΕΚ Α΄142/28-06-2014), «Χωροταξική και Πολεοδομική Μεταρρύθμιση – Βιώσιμη ανάπτυξη» μεταβλήθηκε το περιεχόμενο των χρήσεων γης σε τέτοιο βαθμό που δεν αντιστοιχούσαν στις χρήσεις γης του Π.Δ.166Δ΄/1987. Επιπλέον δεν επιτρέπονταν εξαιρέσεις ειδικών χρήσεων ανά κατηγορία γενικής χρήσης, κάτι που αποτέλεσε βασικό εργαλείο καθορισμού του περιεχομένου των προτεινόμενων χρήσεων στο Β2 Στάδιο της μελέτης. Σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις του νόμου  απαιτούνταν η σύνταξη μελέτης εναρμόνισης χρήσεων του Π.Δ.166Δ΄/1987 με τις νέες χρήσεις. Η προσπάθεια εφαρμογής του νέου νόμου οδηγήθηκε σε αδιέξοδο, γιατί οι εκτεταμένες μεταβολές στην σχεδίαση των χρήσεων ουσιαστικά σήμαινε εκ νέου εκπόνηση της μελέτης. Με το άρθρο 238 του Ν.4389/2016 (ΦΕΚ 94 Α΄/27-05-2016) καταργήθηκαν τα άρθρα του Ν4269/2014 που καθόριζαν τις νέες χρήσεις και επανήλθαν σε ισχύ οι χρήσεις του Π.Δ.166Δ΄/1987.

Σημαντική αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο είναι η έγκριση του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας - Αττικής (Ν. 4277/2014), σύμφωνα με το οποίο ο οδικός άξονας της Ελευθέρας Λεωφόρου Πεντέλης δεν περιλαμβάνεται στο κύριο οδικό δίκτυο. Σύμφωνα με την 277/2015 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που ακολούθησε η αλλαγή αυτή θα πρέπει να ληφθεί υπόψη στον πολεοδομικό σχεδιασμό του Δήμου. Επίσης στο διάστημα αυτό έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στις ισχύουσες χρήσεις γης σημειακά που επηρεάζουν άμεσα τη στρατηγική του Δήμου για τα θέματα της χωρικής οργάνωσης.

Από τα παραπάνω, αλλά και κατόπιν προφορικών υποδείξεων από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου, προέκυψε η ανάγκη επικαιροποίησης του Β2 Σταδίου της «Μελέτης Αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Χαλανδρίου» και η επαναδιαβίβασή του στο ΥΠΕΝ. Με το υπ΄ αριθμό 31262/24-10-2016 έγγραφο η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου κλήθηκε να ενημερώσει το Β2 Στάδιο της μελέτης και ταυτόχρονα να διερευνήσει το ενδεχόμενο σημειακών βελτιώσεων της μελέτης, δεδομένου ότι έχει περάσει διάστημα μεγαλύτερο των δύο ετών από την αρχική διαβίβασή της στον ΟΡΣΑ.





Επικαιροποίηση Β2 Σταδίου της μελέτης Αναθεώρησης του ΓΠΣ Χαλανδρίου



Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου αφού μελέτησε το ισχύον ΓΠΣ, το θεσμικό πλαίσιο των χρήσεων γης με τις τροποποιήσεις τους, το περιεχόμενο των κατηγοριών των χρήσεων με τις εξαιρέσεις σε επιμέρους χρήσεις, την υφιστάμενη κατάσταση χρήσεων που έχει διαμορφωθεί στο σύνολο του Δήμου και σύμφωνα πάντα με τις βασικές κατευθύνσεις όπως αυτές δόθηκαν με την Απόφαση 296/2010 Δημοτικού Συμβουλίου, κατέληξε στις παρακάτω αλλαγές επικαιροποίησης στο υποβληθέν το 2014 Β2 Στάδιο της μελέτης:



Ø   Αλλαγές στο περιεχόμενο των χρήσεων με στόχο:

  1. Τη μείωση των κατηγοριών χρήσεων προς αποφυγή του κατακερματισμού των χρήσεων με διαφορές μεταξύ τους που δεν έχουν αξιόλογη βαρύτητα.
  2. Την προστασία του κέντρου της πόλης και των όμορων περιοχών κατοικίας από οχλούσες χρήσεις με την επιβολή επιπλέον εξαιρέσεων.

Πιο συγκεκριμένα:

ü  Στην κατηγορία Πολεοδομικό Κέντρο (ΠΚ) εξαιρούνται επιπλέον τα κέντρα διασκέδασης

ü  Η κατηγορία Αμιγής Κατοικία (ΑΚ) διαφέρει από την Αμιγή Κατοικία 1 (ΑΚ1) μόνο στο ότι εξαιρούνται οι ξενώνες μικρού δυναμικού (μέχρι 20 κλίνες). Προτείνεται μία κατηγορία Αμιγής Κατοικία (ΑΚ) για όλες τις περιοχές αμιγούς κατοικίας η οποία ουσιαστικά ταυτίζεται με την ΑΚ1.

ü  Η κατηγορία χρήσεων Γενική Κατοικία 1 (ΓΚ1), στην οποία επιτρέπονται ειδικές χρήσεις όπως εστιατόρια, σε περιοχές αμιγούς κατοικίας γύρω από το κέντρο του Χαλανδρίου (ουσιαστικά αποτελεί μια επιλεκτικά εμπλουτισμένη αμιγή κατοικία), καταργείται και για τις περιοχές αυτές ορίζεται η κατηγορία Αμιγή Κατοικία (ΑΚ).

ü  Η κατηγορία Γενική Κατοικία (ΓΚ3) η οποία είναι η γενική κατοικία χωρίς εξαιρέσεις ταυτίζεται με τη Γενική Κατοικία (ΓΚ) χωρίς μεταβολές στο περιεχόμενο.



Οι μεταβολές στις κατηγορίες των χρήσεων γης παρουσιάζονται στον πίνακα που ακολουθεί:



Κατηγορίες χρήσεων Β2 Σταδίου που υποβλήθηκε το 2014
Επικαιροποίηση Β2 Σταδίου: Προτεινόμενες κατηγορίες χρήσεων γης
Πολεοδομικό Κέντρο (ΠΚ)
(άρθρο 4 ΠΔ ΦΕΚ/166Δ/1987 με εξαιρέσεις)
Πολεοδομικό Κέντρο (ΠΚ)
(άρθρο 4 ΠΔ ΦΕΚ/166Δ/1987 με εξαιρέσεις)
ü  εξαιρούνται επιπλέον κέντρα διασκέδασης και αναψυχής
Τοπικό Πολεοδομικό Κέντρο (ΤΚ)
(άρθρο 4 ΠΔ ΦΕΚ/166Δ/1987 με επιπλέον εξαιρέσεις)
Τοπικό Πολεοδομικό Κέντρο (ΤΚ)
(άρθρο 4 ΠΔ ΦΕΚ/166Δ/1987 με επιπλέον εξαιρέσεις)
Περιοχή Γενικής Κατοικίας 2 (ΓΚ2)
(άρθρο 3 ΠΔ ΦΕΚ/166Δ/1987 με εξαιρέσεις)
Περιοχή Γενικής Κατοικίας 2 (ΓΚ2)
(άρθρο 3 ΠΔ ΦΕΚ/166Δ/1987 με εξαιρέσεις)
Περιοχή Γενικής Κατοικίας 3 (ΓΚ3)
(άρθρο 3 ΠΔ ΦΕΚ/166Δ/1987)
Περιοχή Γενικής Κατοικίας (ΓΚ)
(άρθρο 3 ΠΔ ΦΕΚ/166Δ/1987)
Περιοχή Γενικής Κατοικίας (ΓΚ)
(άρθρο 3 ΠΔ ΦΕΚ/166Δ/1987)
Ειδική περιοχή Γενικής Κατοικία Ρεματιά (ΓΚρ)
(άρθρο 3 ΠΔ ΦΕΚ/166Δ/1987 με εξαιρέσεις)
Ειδική περιοχή Γενικής Κατοικία Ρεματιά (ΓΚρ)
(άρθρο 3 ΠΔ ΦΕΚ/166Δ/1987 με εξαιρέσεις)
Περιοχή Γενικής Κατοικίας 1 (ΓΚ1)
(άρθρο 3 ΠΔ ΦΕΚ/166Δ/1987 με πολλές εξαιρέσεις)
Αμιγής Κατοικία (ΑΚ)
(άρθρο 2 ΠΔ ΦΕΚ/166Δ/1987)
Αμιγής Κατοικία 1 (ΑΚ1)
(άρθρο 2 ΠΔ ΦΕΚ/166Δ/1987)
Αμιγής Κατοικία (ΑΚ)
(άρθρο 2 ΠΔ ΦΕΚ/166Δ/1987 με εξαιρέσεις)



Επίσης στην παράγραφο Γενικές Διατάξεις για τις Χρήσεις το σημείο 6. «Νομίμως υφιστάμενα κτίρια και εγκαταστάσεις δραστηριοτήτων των οποίων η χρήση δεν επιτρέπεται από τις διατάξεις του ΓΠΣ, δύναται να χρησιμοποιήσουν την υφιστάμενη χρήση στο γήπεδο επί του οποίου έχουν ανεγερθεί για μια πενταετία» αντικαθίσταται ως εξής:

ü  Σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια και εγκαταστάσεις δραστηριοτήτων των οποίων η χρήση δεν επιτρέπεται από τις διατάξεις του ΓΠΣ, επιτρέπονται όλες οι κατά κανόνα χρήσεις γης που επιτρεπόταν σύμφωνα με τις ειδικές πολεοδομικές διατάξεις της περιοχής κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας και δύνανται να επισκευάζονται μόνο για λόγους ασφαλείας και υγιεινής, να αδειοδοτούνται περιβαλλοντικά, αποκλειόμενης της κτιριακής τους επέκτασης για άλλους λόγους.

ü  Τα υφιστάμενα εμπορικά κέντρα εντός του Πολεοδομικού Κέντρου δύνανται να παραμείνουν με δυνατότητα στέγασης και μη εμπορικών χρήσεων.





Ø   Κατάργηση του οδικού άξονα της Ελευθέρας Πεντέλης.

Σύμφωνα με το Άρθρο 30 νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής Ν. 4277/2014 (ΦΕΚ 156Α/2014) στο Κύριο Οδικό Δίκτυο της Αττικής δεν περιλαμβάνεται η Ελευθέρα Λεωφόρος Πεντέλης. Με αυτό το δεδομένο και με το υπ’ αριθμ. 948/8-1-2015 έγγραφο του Τμήματος Μητροπολιτικού Σχεδιασμού Αθήνας-Αττικής του ΥΠΕΚΑ σύμφωνα με το οποίο έχει αρθεί η σκοπιμότητα της υλοποίησης του οδικού άξονα της Ελευθέρας Λεωφόρου Πεντέλης στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδιασμού των μεταφορικών δικτύων της Αττικής, ο Δήμος Χαλανδρίου με την υπ’ αριθμ. 277/2015 απόφαση του ΔΣ κατάργησε τον εν λόγω οδικό άξονα από τους σχεδιασμούς των υπό εκπόνηση μελετών.



Ø   Μεταβολές λόγω ενημέρωσης της μελέτης με το νέο θεσμικό πλαίσιο.

Ενημερώθηκε το κείμενο και οι αντίστοιχοι χάρτες της μελέτης με το νέο θεσμικό πλαίσιο από το 2014 και μετά. Πιο συγκεκριμένα ενσωματώθηκαν στη μελέτη τα παρακάτω:

ü  ΦΕΚ 201ΑΑΠ/18-09-2015: Καθορισμός χρήσεων μεταφόρτωσης απορριμμάτων, ΚΔΑΥ, στέγασης καθαριότητας Δήμου και στάθμευσης απορριμματοφόρων καθώς και καθορισμός όρων δόμησης στο ΧΕΥ 9 Δουκίσσης Πλακεντίας.

ü  ΦΕΚ 230ΑΑΠ/04-11-2016: Καθορισμός χρήσης αθλητισμού στο ΧΕΥ 8  Ο.Τ.3α.

ü  ΦΕΚ 156 Α΄/01-08-2014: Το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας (Ν.4277/2014). 

ü  ΦΕΚ 156 Α΄/01-08-2014: Χωροταξική και Πολεοδομική Μεταρρύθμιση – Βιώσιμη Ανάπτυξη (Ν.4277/2014). 

ü  ΦΕΚ 220/Α΄/28-11-2016 με το οποίο η έκταση εκτός του περιφραγμένου χώρου του Νομισματοκοπείου, (δημόσιο ακίνητο ΑΒΚ 1168,) παραχωρείται στο Δήμο Χαλανδρίου για σαράντα έτη με σκοπό να λειτουργήσουν σε αυτή χώροι αθλητισμού και κοινόχρηστοι χώροι (άρθρο 52 του Ν.4438/2016). 

ü  Ν.4447/2016 (ΦΕΚ 241/Α/23.12.2016) «Χωρικός σχεδιασμός – Βιώσιμη ανάπτυξη και άλλες διατάξεις».



Ø   Περιοχή ΠΕΠΔ (1): Περιμετρική Ζώνη Νεκροταφείου Χαλανδρίου

Ειδικότερα προτείνεται:

ü  Ο καθορισμός  Περιοχής  Ελέγχου και Περιορισμού Δόμησης (ΠΕΠΔ) στα 50 μ. γύρω από το Νεκροταφείο. Η πρόταση αυτή υπάρχει και στο υποβληθέν Β2 Στάδιο της μελέτης αλλά εκ παραδρομής δεν είχε επεκταθεί η ζώνη των 50 μ. και βόρεια της οδού Αναπαύσεως, σημείο το οποίο διορθώθηκε στη παρούσα φάση.

ü  Ο καθορισμός περιοχής Επιχειρηματικού Πάρκου Τύπου Γ΄ του Αρ.41 του Ν.3982/2011 (ΦΕΚ 143Α/2011) στην περιοχή δυτικά του νεκροταφείου όπου είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν σήμερα μονάδες επεξεργασίας μαρμάρου. Ο συγκεκριμένος τύπος Επιχειρηματικού Πάρκου μπορεί να λειτουργήσει ως χώρος υποδοχής δραστηριοτήτων χαμηλής όχλησης και, σύμφωνα με το Αρ.52 του Ν.3982/2011, πρέπει να πολεοδομηθεί. Ουσιαστικά προτείνεται η οργάνωση των υφιστάμενων παραγωγικών δραστηριοτήτων, ο χαρακτήρας των οποίων συνάδει με τη λειτουργία του νεκροταφείου. Η οριοθέτηση της έκτασης καλύπτει την απαίτηση του Αρ.44 του Ν.3982/2011 για κατ’ ελάχιστον 50 στρέμματα.

ü  Ο καθορισμός οικιστικής περιοχής στο υπόλοιπο της ζώνης των 250μ γύρω από νεκροταφείο, με χρήση αμιγούς κατοικίας και γενικής κατοικίας εκατέρωθεν των οδικών αξόνων της Ηρακλείτου και της Αναπαύσεως.



Ø   Σημειακές αλλαγές των χρήσεων σε δύο περιοχές στις νεοενταχθείσες στο σχέδιο πολεοδομικές ενότητες  Πάτημα Ι και Πάτημα ΙΙ.

ü  Δημιουργία ζωνών Τοπικού Πολεοδομικού Κέντρου στο Πάτημα Ι γύρω από τον ΚΧ 1265 και κατά μήκος τμήματος της οδού Μπακογιάννη και στο Πάτημα ΙΙ κατά μήκος της οδού Γαλήνης, προκειμένου να εμπλουτιστεί ο αστικός ιστός των περιοχών αυτών με χρήσεις που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων και θα δώσουν ζωή στην περιοχή.



Ø   Σημειακές μεταβολές χρήσεων στην περιοχή του Κέντρου  Χαλανδρίου.

Προτείνονται σημειακές αλλαγές των χρήσεων στα οικοδομικά τετράγωνα της περιοχής του Κέντρου Χαλανδρίου όπου η υφιστάμενη κατάσταση έχει παγιώσει χρήσεις διαφορετικές από αυτές που προτείνονται στο Β2 στάδιο της μελέτης. Τονίζεται ότι με τις παρακάτω προτεινόμενες αλλαγές δεν αλλάζει ουσιαστικά ο χάρτης των χρήσεων στο ιστορικό κέντρο του Δήμου. Σύμφωνα με τη νέα πρόταση, εξακολουθεί να κυριαρχεί η χρήση του Πολεοδομικού Κέντρου το οποίο δεν επεκτείνεται αλλά ελάχιστα συρρικνώνεται όπου στην πραγματικότητα οι δραστηριότητες που έχουν αναπτυχθεί δεν δικαιολογούν το χαρακτηρισμό αυτό. Στα πλαίσια αυτά στο Ο.Τ. 550 προστέθηκε η χρήση Πολιτιστικός Χώρος. Πρόκειται για το Κτήμα Ζερβού που έχει παραχωρηθεί από της Κτηριακές Υποδομές Α.Ε. στον Δήμο Χαλανδρίου.



Ø   Περιορισμός της Γενικής Κατοικίας στα μέτωπα βασικών οδικών αξόνων.

Βασική πρακτική του Β2 Σταδίου της μελέτης προκειμένου να προστατευτούν οι περιοχές κατοικίας που γειτνιάζουν με βασικούς οδικούς άξονες αποτέλεσε ο περιορισμός τη χρήσης της Γενικής Κατοικίας μόνο στα οικόπεδα που έχουν μέτωπο στους βασικούς οδικούς άξονες. Προτείνεται σημειακά η βελτιστοποίηση αυτής της πρακτικής με εφαρμογή της σε επιπλέον οικοδομικά τετράγωνα επί των βασικών οδικών αξόνων όπου έχει ήδη εφαρμοστεί σε γενικές γραμμές αυτή η πρακτική, χωρίς ουσιαστικά να αλλάζει ο χάρτης των χρήσεων κατά μήκος των οδών αυτών.



Ø   Διάσπαρτες σημειακές μεταβολές

Προτείνονται σημειακές αλλαγές των χρήσεων κυρίως σε οικοδομικά τετράγωνα περιμετρικά των περιοχών που έχουν τη χρήση Τοπικού Πολεοδομικού Κέντρου όπου η υφιστάμενη κατάσταση έχει παγιώσει χρήσεις διαφορετικές από αυτές που προτείνονται στο Β2 στάδιο της μελέτης. Επίσης με τις παρακάτω προτεινόμενες βελτιώσεις δεν αλλάζει ουσιαστικά ο χάρτης των χρήσεων σε ότι αφορά στα Τοπικά Πολεοδομικά Κέντρα του Δήμου.



Ø   Αλλαγή στο κείμενο της μελέτης, ως διευκρίνιση της υφιστάμενης κατάστασης, χωρίς όμως να αλλάζει η προτεινόμενη αντιμετώπιση στα συγκεκριμένα σημεία.

Ειδικότερα:

ü  Στις Περιοχές Ειδικών Παρεμβάσεων και συγκεκριμένα στη Ριζάρειο Σχολή και στο Ίδρυμα Χατζηκώνστα έχει αποσαφηνιστεί το πολεοδομικό καθεστώς χωρίς να αλλάζει η προτεινόμενη αντιμετώπιση  του Δήμου σε σχέση με την χρήση των χώρων αυτών.

ü  Στην Περιοχή Ειδικών Παρεμβάσεων στον καταυλισμό των τσιγγάνων του Νομισματοκοπείου αναφέρονται οι στόχοι, οι προτεραιότητες και οι άξονες πολιτικής στα πλαίσια των όσων προβλέπονταν στην πρόταση του Γ.Π.Σ..



Να σημειωθεί ότι με τις παραπάνω μεταβολές ενημερώθηκαν:

¾     Το κείμενο του Β2 Σταδίου της μελέτης και οι χάρτες που περιλαμβάνονται σε αυτό.

¾     Οι χάρτες που συνοδεύουν τη μελέτη Π3.1 (Πολεοδομική Οργάνωση) και Π3.3 (Γενικές Αστικές Υποδομές).

¾     Η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.





Διαβούλευση επί του επικαιροποιημένου Β2 Σταδίου - Ιανουάριος 2017



Στη συνέχεια διαβιβάστηκαν  τα παραπάνω συνοδευόμενα από τα αντίστοιχα της πρότασης του 2014 στην Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου στις 30-12-2016. Ταυτόχρονα αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Δήμου με πλήρες το κείμενο της εισήγησης. Στόχος της διαβούλευσης σε αυτή τη φάση του έργου, στα πλαίσια των συμμετοχικών διαδικασιών ώστε η τελική πρόταση να συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση, είναι η ενημέρωση των φορέων και των πολιτών για τις μεταβολές που προτείνονται σε σχέση με την πρόταση του 2014 και η υποβολή παρατηρήσεων που σχετίζονται με αυτές. Να σημειωθεί ότι μια πρώτη ενημέρωση για την πορεία και τις προτεινόμενες  αλλαγές της μελέτης πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της ημερίδας που διοργανώθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου στις 23-11-2016 με συμμετοχή εκπροσώπων του ΥΠΕΝ και της Περιφέρειας Αττικής.

Η Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου συνεδρίασε στις 23-01-2017 και δόθηκε προθεσμία έως 08-02-2017 στους φορείς αλλά και στους πολίτες προκειμένου να εκφράσουν τις απόψεις τους. Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου αφού συγκέντρωσε τις απόψεις που υποβλήθηκαν, μελέτησε το περιεχόμενό τους και διατύπωσε τις απόψεις της όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα.



α/α
Όνομα Αρ. Πρωτ.
Θέμα
Άποψη Τεχνικής Υπηρεσίας
1
Αλέξανδρος Αργυρόπουλος (4522/09-02-2017)
Να απαλλοτριωθούν ή να ανταλλαγούν με διαθέσιμα διαμερίσματα οι δύο κατοικίες στην οδό Δάσους που είναι εντός της Α΄ ζώνης της Ρεματιάς και να κατεδαφιστούν ώστε να δημιουργηθεί ενιαίο το μονοπάτι της Ρεματιάς στο σημείο αυτό. 
Πρόκειται για εξειδικευμένα θέματα και προτάσεις για την προστασία της Ρεματιάς. Δεν αποτελούν αντικείμενο της μελέτης του Γ.Π.Σ. η οποία έχει κατευθυντήριο χαρακτήρα και έχει πλήρως υιοθετήσει και ενσωματώσει τις απαιτήσεις  του Π.Δ. προστασίας της Ρεματιάς ΦΕΚ659Δ/1995.
Να τοποθετηθούν ξύλινες ή πλαστικές πινακίδες στα όρια της Α΄ ζώνης (επισυνάπτεται δείγμα πινακίδας και κόστος).
2
Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος και Ρεματιάς Πεντέλης – Χαλανδρίου (4524/07-02-2017)
Απομάκρυνση των παράνομα λειτουργούντων καταστημάτων και κτισμάτων
Πρόκειται για εξειδικευμένα θέματα και προτάσεις για την προστασία της Ρεματιάς. Δεν αποτελούν αντικείμενο της μελέτης του Γ.Π.Σ. η οποία έχει κατευθυντήριο χαρακτήρα και έχει πλήρως υιοθετήσει και ενσωματώσει τις απαιτήσεις  του Π.Δ. προστασίας της Ρεματιάς ΦΕΚ659Δ/1995.
Η μετατροπή σε ήπιας κυκλοφορίας των παραρεμάτιων οδών και κατασκευή μονοπατιών
Αύξηση του πρασίνου λόγω υπάρχοντος αρνητικού ισοζυγίου (π.χ. πεζοδρόμηση και δενδροφύτευση οδών, κατασκευή μονής γραμμής τραμ).
Πολύ γενική τοποθέτηση η οποία υπάρχει ως διαπίστωση στο κείμενο του Γ.Π.Σ. Οι τρόποι αντιμετώπισης που προτείνονται δεν συμβάλουν στην αύξηση του κοινόχρηστου πρασίνου.
Αύξηση περιοχών αμιγούς κατοικίας σε σχέση με τη γενική κατοικία
Βασική αρχή του παρόντος Γ.Π.Σ. είναι η προστασία της αμιγούς κατοικίας από οχλούσες χρήσεις. Για το λόγο αυτό αυξήθηκαν οι περιοχές αμιγούς κατοικίας περιμετρικά του κέντρου της πόλης όπου πριν την παρούσα επικαιροποίηση ήταν γενική κατοικία και επίσης περιορίστηκε η γενική κατοικία στα μέτωπα των αξόνων σε όλα τα οικοδομικά τετράγωνα όπου αυτό προβλέπεται.
Διατήρηση της ελεύθερης ζώνης του νεκροταφείου στα σημερινά επίπεδα με αποζημίωση των δεσμευμένων περιουσιών και δενδροφύτευσή της.
Η πρόταση της μείωσης της απόστασης της οικιστικής ανάπτυξης από το νεκροταφείο προβλεπόταν από τη μελέτη και πριν την επικαιροποίησή της. Η λύση που προτείνεται από το Γ.Π.Σ. για την περιοχή αυτή βασίστηκε στο γεγονός ότι από το 1993 που θεσπίστηκε η ζώνη κοινοχρήστου πρασίνου καμία ενέργεια δεν έχει γίνει προς αυτή την κατεύθυνση αντίθετα στην περιοχή εξακολουθούν να υφίσταται παραγωγικές και οικιστικές μονάδες. Επιπλέον η ύπαρξη της περιοχής εκτός σχεδίου που περικλείεται από εντός σχεδίου περιοχές δημιουργεί προβλήματα σύνδεσης  και υποβάθμισης των όμορων περιοχών.
Αντιμετώπιση του τεράστιου κυκλοφοριακού προβλήματος μέσω των χρήσεων γης που προτείνονται.
Αποτελεί αντικείμενο κυκλοφοριακής μελέτης. Ωστόσο οι προτεινόμενες χρήσεις στο κέντρο της πόλης καθώς και κατά μήκος των βασικών οδικών αξόνων είναι σαφώς ηπιότερες από τις θεσμοθετημένες και από τις προτάσεις της μελέτης του 2014, γεγονός που συμβάλει στη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου.
Προστασία του δημόσιου ελεύθερου χώρου. Απαγόρευση κατάληψης κοινόχρηστων χώρων και πεζοδρομίων από τραπεζοκαθίσματα.
Έμμεσα ο δημόσιος χώρος προστατεύεται από τις ηπιότερες χρήσεις που προτείνονται σε σχέση με τις θεσμοθετημένες και από τις προτάσεις της μελέτης του 2014.
Δεν αποτελεί αντικείμενο του Γ.Π.Σ. η κατάληψη των κοινοχρήστων χώρων.
Να ληφθούν υπόψη οι νέες συνθήκες που προέκυψαν από την κλιματική αλλαγή, και άλλες παράμετροι, όπως η ηχορύπανση και η ατμοσφαιρική ρύπανση.
Αποτελεί αντικείμενο της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που συνοδεύει την μελέτη του Γ.Π.Σ. και η οποία λαμβάνει υπόψη της  όλες τις περιβαλλοντικές παραμέτρους στην περιοχή και θέτει μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος. 
3
Εξωραϊστικός σύλλογος Πάτημα Χαλανδρίου
(4299/07-02-2017)
Σχετικά με το δασικό χαρακτηρισμό της περιοχής βορείως της οδού Αναπαύσεως, ζητούν από την Υπηρεσία μας να επανέλθει με νέο ερώτημα στο Δασαρχείο Πεντέλης με βάση παλαιότερη απάντηση του 2003 για την περιοχή.       
Όπως αναφέρεται στο κείμενο του Γ.Π.Σ. στη φάση της πολεοδόμησης των προς ένταξη περιοχών θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ο δασικός τους  χαρακτήρας. Επομένως το θέμα αυτό δεν αποτελεί αντικείμενο του Γ.Π.Σ. και για το λόγο αυτό δεν αναφέρεται καθόλου στο κείμενο της μελέτης. Ο λόγος που ζητήθηκε από το Δασαρχείο, αν υπάρχει χαρακτηρισμός για την εν λόγω περιοχή, είναι γιατί αυτό απαιτείται από τη νομοθεσία για τη μείωση της απόστασης οικοδόμησης από τα νεκροταφεία από την Περιφέρεια Αττικής.
Να μη έχουν τα μέτωπα των οικοδομικών τετραγώνων επί της οδού Γαλήνης τη χρήση Τοπικού Κέντρου και προτείνονται για τη χρήση αυτή τα μέτωπα των οικοδομικών τετραγώνων 3222, 3223, 33229,3230 επί της οδού Αναπαύσεως.
Γίνεται μερικώς δεκτό το αίτημα.
Επανέρχεται η χρήση της αμιγούς κατοικίας στην οδό Γαλήνης. Τα οικοδομικά τετράγωνα 3222, 3223, 3229,3230 επί της οδού Αναπαύσεως δεν μπορούν να έχουν χρήση Τοπικού Κέντρου  καθώς βρίσκονται εντός της ζώνης των 50 μ. ελεγχόμενης οικιστικής ανάπτυξης πέριξ του νεκροταφείου. Η χρήση του Τοπικού Κέντρου προτείνεται στα μέτωπα των οικοδομικών τετραγώνων επί της οδού Στρατονίκης  από την οδό Αναπαύσεως έως την οδό Κωτσόπουλου Δημητρίου (οικοδομικά τετραγωνα 81,88,82,70,68,67,69,3244,3245).
Να διαγραφεί ο χαρακτηρισμός «Εκτός Σχεδίου» στην περιοχή που περικλείεται από τα Οικοδομικά Τετράγωνα 61, 50, 52, 54, 41, 43 και 114 και να περιληφθεί στην προς ένταξη περιοχή.
Από το Γ.Π.Σ. όπως ισχύει σήμερα μετά την τροποποίηση του 1993, η περιοχή αυτή προτείνεται προς ένταξη στο σχέδιο πόλης. Τόσο η πρόταση του 2014 όσο και η επικαιροποίησή της δεν μεταβάλει την χρήση αυτή. Ο χαρακτηρισμός «Εκτός Σχεδίου» δηλώνει την υφιστάμενη κατάσταση.
Στο οικοδομικό τετράγωνο 47 υπάρχει συμβολισμός εκκλησίας ενώ στη θέση αυτή έχει ανεγερθεί κατοικία.
Δεκτή η παρατήρηση.



Όπως προκύπτει από τον παραπάνω πίνακα και σύμφωνα με την άποψη της Υπηρεσίας η επικαιροποιημένη πρόταση της μελέτης μετά τη διαδικασία της διαβούλευσης δεν αλλάζει, καθώς τα θέματα που απασχόλησαν τους ενδιαφερόμενους στην πλειοψηφία τους είναι μεν σοβαρά θέματα της πόλης αλλά δεν σχετίζονται άμεσα με τη μελέτη Αναθεώρησης του Γ.Π.Σ.. Το μοναδικό σημείο που ο χάρτης των προτεινόμενων χρήσεων αλλάζει, σύμφωνα με την παρατήρηση του Εξωραϊστικού  συλλόγου του Πατήματος Χαλανδρίου, είναι η θέση του τοπικού Κέντρου που προτείνεται στην περιοχή του Πατήματος ΙΙ. Έτσι επανέρχεται η χρήση της αμιγούς κατοικίας στην οδό Γαλήνης και η  χρήση του Τοπικού Κέντρου προτείνεται στα μέτωπα των οικοδομικών τετραγώνων επί της οδού Στρατονίκης από την οδό Αναπαύσεως έως την οδό Κωτσόπουλου Δημητρίου (οικοδομικά τετράγωνα 81,88,82,70,68,67,69,3244,3245).



Με την υπ΄ αριθμό 26/2017 απόφαση η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής αποφάσισε την έγκριση της Μελέτης Αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) Δήμου Χαλανδρίου -  Επικαιροποίηση Β2 Σταδίου, όπως αυτή τελικά διαμορφώθηκε μετά και την ενσωμάτωση των παρατηρήσεων από τη φάση της διαβούλευσης.



Κατόπιν των παραπάνω παρακαλούμε όπως πάρετε απόφαση:

1.    Για τα θέματα που προέκυψαν στη φάση της διαβούλευσης με θέμα την επικαιροποίηση του Β2 Σταδίου της μελέτης.

2.    Για την έγκριση της Μελέτης Αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) Δήμου Χαλανδρίου -  Επικαιροποίηση Β2 Σταδίου, όπως αυτή τελικά διαμορφώθηκε μετά και την ενσωμάτωση των παρατηρήσεων από τη φάση της διαβούλευσης.

3.    Για την έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) η οποία συνοδεύει την παραπάνω επικαιροποιημένη πρόταση Αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) Δήμου Χαλανδρίου.

4.    Για την υποβολή του επικαιροποημένου τεύχους του Β2 Σταδίου, των συνοδευτικών χαρτών και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) στο Τμήμα Μητροπολιτικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΝ προκειμένου να κινηθούν οι διαδικασίες έγκρισής τους από τους αρμόδιους φορείς.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.