Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΚΛΕΙΝΕΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΣΤΗ Ν.ΙΩΝΙΑ

Π. ΑΤΤΙΚΗΣ: ΚΛΕΙΝΕΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΥΠΕΡ ΙΔΙΩΤΗ

Να σφραγίσει κεντρικό χώρο του Δήμου Νέας Ιωνίας, συνολικού εμβαδού 5,5 στρεμμάτων που λειτουργεί ως άτυπο πάρκινγκ για τους δημότες, έπειτα από προσφυγή ιδιώτη, ιδιοκτήτη γειτονικού χώρου στάθμευσης, αποφάσισε η Περιφέρεια Αττικής διά του αντιπεριφερειάρχη Βορείου Τομέα Κώστα Μανιάτη.  Η απόφαση του αντιπεριφερειάρχη Βορείου Τομέα στηρίζεται σε έγγραφο του υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με το οποίο πάνω από δέκα αυτοκίνητα σε ένα χώρο δημιουργούν... πάρκινγκ και χρειάζεται άδεια.

Είναι ενδεικτικό ότι στο υπόμνημά του προς την πταισματοδίκη Αθηνών ο αντιπεριφερειάρχης Βορείου Τομέα, αφού περιγράφει πλήρως το χρονικό, σημειώνει πως ο δήμος δεν ασκούσε επιχείρηση πάρκινγκ, καθώς το συγκεκριμένο δημοτικό χώρο που βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της Νέας Ιωνίας, τον είχε αφήσει σε κοινή χρήση, χωρίς να παίρνει χρήματα. Ωστόσο, προέβη στο λουκέτο καθότι διοικητικά όφειλε να συμμορφωθεί με τις επιταγές των αρμοδίων οργάνων της Περιφέρειας Αττικής, εν προκειμένω της Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης. Η δε καθυστέρηση που υπήρξε, όσον αφορά στην υπογραφή για το κλείσιμο του πάρκινγκ, οφείλεται σε ελέγχους που έκανε για τη νομιμότητα των ενεργειών του.


Ο Δήμος Νέας Ιωνίας προσέφυγε κατά της απόφασης του αντιπεριφερειάρχη στο γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής Ηλία Λιακόπουλο, ζητώντας την ακύρωσή της, «επειδή από την απόκτηση του ανωτέρου χώρου (1985) μέχρι σήμερα, δηλαδή πάνω από είκοσι πέντε χρόνια, ο Δήμος Νέας Ιωνίας ασκεί τη συγκεκριμένη λειτουργία απρόσκοπτα και ανεμπόδιστα».

«Στην προκειμένη περίπτωση δεν ασκείται επιχείρηση εκμετάλλευσης σταθμού αυτοκινήτων στον επίμαχο χώρο από το Δήμο Νέας Ιωνίας και εφαρμόζονται πλήρως οι διατάξεις της πολεοδομικής νομοθεσίας που ορίζουν τα σχετικά με την επιβολή κυρώσεων για παράνομη στάθμευση γηπέδου. Οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται με ευθύνη της πολεοδομικής υπηρεσίας και όχι της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθόσον η τελευταία δεν έχει αρμοδιότητα για τη σφράγιση των ακάλυπτων ιδιωτικών χώρων, στους οποίους δεν ασκείται επιχείρηση εκμετάλλευσης, αλλά απλώς σταθμεύουν παρανόμως οχήματα», σημειώνει σε άλλο μέρος της προσφυγής του ο δήμος για να συμπληρώσει:
«Άλλως θα καταλήγαμε στο παράδοξο να θεωρείται ως χώρος στάθμευσης η στάθμευση αυτοκινήτων σε πιλοτές πολυκατοικιών, όπου υπάρχουν πάνω από δέκα θέσεις».

Μάλιστα, ο Δήμος Νέας Ιωνίας επικαλείται αποφάσεις της Νομικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Αττικής (αρ. πρωτ. 34531/11-6-2011) και της Διεύθυνσης Πολεοδομίας (αρ. πρωτ. 18935/1291/27-10-2011), με τις οποίες συνηγορούν υπέρ του.

Η Νομική Υπηρεσία στη γνωμοδότησή της αναφέρει μεταξύ άλλων: «Σταθμός ο οποίος εμπίμπτει στις διατάξεις του Π.Δ. 455/76 και συνεπώς χρήζει αδειοδότησης από τις Υπηρεσίες Μεταφορών δεν είναι οποιοσδήποτε χώρος στον οποίο σταθμεύουν αυτοκίνητα, αλλά ο χώρος στον οποίο ασκείται επιχείρηση εκμετάλλευσης για τη στάθμευση δέκα (10) τουλάχιστον αυτοκινήτων».


«Το μείζον πολιτικό ερώτημα που ανακύπτει από την υπόθεση αυτή», καταλήγει στην ανακοίνωσή του ο Δήμος Νέας Ιωνίας, «είναι εάν μπορεί ένας δημόσιος φορέας να παρέχει δωρεάν υπηρεσίες στους δημότες του τη στιγμή που για παρεμφερείς υπηρεσίες ο ιδιωτικός τομέας τις παρέχει με όφελος. Δηλαδή μετά από αυτό θα τίθενται υπό διωγμό οι υπηρεσίες των κοινωνικών παντοπωλείων από τα super market ή η δωρεάν δημοτική συγκοινωνία από τους ταξιτζήδες».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.