Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Καθαριότητα -πρόταση Νίκου Πανταζή

Χαλάνδρι 27 Μαρτίου 2012
ΘΕΜΑ: Καθαριότητα
Αγαπητέ κ.πρόεδρε
Σε απάντηση επιστολής σας στον εκπρόσωπο μας στο Δημοτικό Συμβούλιο που λάβαμε στις 14/2/2012 και σε συνδυασμό με την παρέμβαση σας στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 22/2/2012 και το αίτημα για συζήτηση του θέματος της καθαριότητας του Δήμου σας γνωρίζουμε τις θέσεις μας για το πρόβλημα.
Η πολιτική των δημοτικών αρχών τα τελευταία χρόνια εξαντλείται στις Δημόσιες σχέσεις της προηγούμενης και στην φοβική παρουσία της σημερινής. Πέρα από τις ζημίες που ανεπανόρθωτα έχει υποστεί ο Δήμος από πράξεις και παραλείψεις ,δεν έγινε η παραμικρή προσπάθεια αντιμετώπισης έστω και ενός από τα σοβαρά προβλήματα της πόλης.

Αυτό συνέβη γιατί οι Διοικήσεις δεν έχουν πολιτική για κανένα από αυτά τα θέματα και φυσικά έχουν και αδυναμία να υλοποιήσουν την οποιαδήποτε καλή θέληση χωρίς στοιχειώδη προγραμματισμό.

Είμαστε ο μόνος Δήμος χωρίς Δημαρχείο με δύο κεντρικά οικόπεδα
Χωρίς κοινωνική υπηρεσία ,με ανύπαρκτη πολιτιστική και Αθλητική παρέμβαση. Ο μόνος Δήμος που σε περίοδο κρίσης έκλεισε τρεις παιδικούς σταθμούς και δεν με εκπλήσσει το γεγονός ότι αντί να κατεβάσει μια δική του εισήγηση –πρόταση για την καθαριότητα που είναι το πρώτο μας πρόβλημα αδυνατεί να πάρει θέση στην πρόταση που για λογαριασμό του κατεβάζετε εσείς.

Εμείς το θέσαμε το θέμα και λάβαμε την ίδια απάντηση γι’αυτό σας προτείνουμε να ζητήσετε από την αντιπολίτευση με τους ψήφους που έχει να επιβάλλει αυτή την συζήτηση(προβλέπεται από τον Κώδικα άρθρο 67 Ν/3852/10).Με το αίτημα υπογραμμένο από το 1/3 (14) δημοτικούς σύμβουλους μπορεί να υποχρεωθεί ο πρόεδρος σε (6)ημέρες να φέρει το θέμα για συζήτηση.

Στην παράθεση των δικών μας θέσεων θα ακολουθήσουμε την σειρά του δικού σας σχεδίου.
Πραγματικότητα
Η καθαριότητα της πόλης συνιστά το μεγαλύτερο πρόβλημα της.

Η πρώτη σοβαρή προσπάθεια έγινε επί Πέρκιζα για να λυθεί το θέμα των εγκαταστάσεων στο σημερινό Κυκλοφοριακό Πάρκο δεν κατέληξε για μικροπολιτικούς λόγους.
Η δεύτερη επί Πατακού αφορούσε τον εξοπλισμό , όταν με την πιλοτική χρήση αυτοκινήτων που σήκωναν τους κάδους αυτόματα και με τράκτορα και container καταφέραμε τουλάχιστον για λίγο διάστημα να μειώσουμε και το κόστος αλλά και να βελτιώσουμε τις συνθήκες εργασίας. Δυστυχώς το πρόγραμμα όχι μόνο δεν συνεχίσθηκε αλλά είμαστε στα δικαστήρια και θα πληρώσουμε μεγάλες αποζημιώσεις στην εταιρεία που συνεργασθήκαμε με ευθύνη αποκλειστικά δική μας.
Έγινε ακόμη μία προσπάθεια με την αγορά του οικοπέδου στην Αναπαύσεως εκτός των ορίων του Δήμου που εγκαταλείφτηκε μετά την αντίδραση του Γέρακα.
Έκτοτε οι προσπάθειες ήταν αποσπασματικές χωρίς προγραμματισμό προσωπικές των αντιδημάρχων να είναι καλύτεροι από τον προηγούμενο με αποτέλεσμα να θεωρείται η αποκομιδή προσωπικό θέμα και να πιστεύουμε ότι με τον χ…..αντιδήμαρχο θα λυνόταν τα προβλήματα .

Τα πρόσωπα παίζουν σε όλου τους τομείς καθοριστικό ρόλο, αλλά χωρίς κεντρικό σχεδιασμό, και οι ατομικές ικανότητες μπλοκάρονται.

Την πραγματικότητα της υστέρηση σε όλους τους τομείς υποστήριξης της υπηρεσίας καθαριότητας:
α)Υποδομών και μεταφόρτωσης
β)αγοράς εξοπλισμού και ανανέωσης του στόλου
γ)προσωπικού
δ)ανακύκλωση
επιβάρυνε και η χρησιμοποίηση της μη συλλογής των σκουπιδιών σαν πίεση των απεργιών των εργαζομένων με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κλίμα δυσαρέσκειας των πολιτών με τους εργαζόμενους στην υπηρεσία κλίμα που έντεχνα μεγαλοποίησαν οι διοικήσεις του Δήμου αλλά και οι κυβερνήσεις.

Με το κλίμα διαμορφωμένο ενάντια στο Δημόσιο και τους εργαζόμενους με αποδεδειγμένο πτωχό αποτέλεσμα, με το κόστος περισυλλογής απορριμμάτων υπερβολικό ,την μη ανανέωση του εξοπλισμού ,με την απαγόρευση πρόσληψης εργαζομένων ,την μείωση των συμβασιούχων ,με την φυσική αδυναμία κάποιων εργαζομένων να προσφέρουν υπηρεσία και τις ρουσφετολογικές μετατάξεις σε άλλες υπηρεσίες, την οικονομική κρίση, βρίσκει εύκολα χώρο η πρόταση για ιδιωτικοποίηση του τομέα καθαριότητας.

Συνεπώς σήμερα μπαίνει από την Διοίκηση σαν πρώτο θέμα η ιδιωτικοποίηση και η απαίτηση του πολίτη αφού πληρώνει ανταποδοτικά τέλη να έχει την πόλη καθαρή και σαν δεύτερο ο σχεδιασμός και υλοποίηση ενός προγράμματος που θα μειώσει το κόστος αλλά και θα έχει καλύτερο αποτέλεσμα χωρίς να αλλάζει τον Δημόσιο χαρακτήρα της υπηρεσίας.

Η υστέρηση μας στην καθαριότητα επιβεβαιώνεται όχι μόνο από την αδυναμία αποκομιδής παρά την υπερπροσπάθεια των εργαζομένων, όχι μόνο από τους άπλυτους κάδους εστίες μόλυνσης που κανείς δεν θέλει μπροστά στο σπίτι του αλλά και από τον τριτοκοσμικό χώρο που λειτουργεί η υπηρεσία στο κτήμα και στο κυλικείο του Γυμναστηρίου.

Εμείς πιστεύουμε στον δημόσιο χαρακτήρα της υπηρεσίας και στο πρόγραμμα μας είναι πρώτη προτεραιότητα η άμεση και θεαματική βελτίωση της καθαριότητας .Συνεπώς χρειαζόμαστε έναν σχεδιασμό συνολικό που σε πολλά σημεία προσπαθούμε να περάσουμε από τώρα και στην λογική όσων από την διοίκηση έχουν την ίδια εκτίμηση με την δική μας για να μην χαθεί πολύτιμο χρόνος για διαδικαστικά (Χρήσεις γης, χωροθέτηση σταθμού Μεταφόρτωσης, αντιδράσεις πολιτών)όταν θα γίνουμε διοίκηση

Χρειαζόμαστε μια παρέμβαση η οποία θα ανασυγκροτήσει τους βασικούς πυλώνες που συνιστούν την Υπηρεσία της καθαριότητας:

α) το χώρο υποδομών και μεταφόρτωσης,
β) τον εξοπλισμό
γ)το προσωπικό.
δ) πολιτική ανακύκλωσης και κομποστοποίησης

α) Αρχίζοντας από τον χώρο υποδομών και μεταφόρτωσης

Η αγορά οικοπέδου ίσως να μην χρειασθεί αφού στο συγκεκριμένο σημείο έχουμε ιδιοκτησία δική μας και με την ένταξη στο σχέδιο θα αποκτήσουμε και άλλη με την εισφορά σε Γή.

Προτείνουμε την μεταφορά της υπηρεσίας στο Νεκροταφείο.
Η χωροθέτηση μπορεί να γίνει με τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο και να προβλέπει υπόγειο και υπέργειο παρκινγκ ,Συνεργείο ,Πλυντήριο, αποθήκες και γραφεία. Ήδη στον χώρο υπάρχουν δύο κτίρια που θα μπορούσαν με μικρές μετατροπές να δώσουν ανάσα άμεσα στους διοικητικούς υπαλλήλους. Η διαδικασία του τοπικού ρυμοτομικού και λόγω του επείγοντος θα μπορούσε να προχωρήσει πολύ γρηγορότερα από την αναθεώρηση του Γ.Π.Σ που καρκινοβατεί για πέντε και πλέον χρόνια και το οποίο θα δεχθεί πολλές ενστάσεις ακόμη και αν ολοκληρωθεί από την διοίκηση.

Η εγκατάσταση και οι οχλούσες χρήσεις μαρμαράδικα ,και συναφείς με την λειτουργία του Νεκροταφείου χρήσεις θα κυκλωθούν από ζώνη πρασίνου που θα προστατεύει και αισθητικά αλλά και ουσιαστικά την κατοικία.

β)Ο εξοπλισμός και Συντήρηση

Πέρα από την συμπληρωματική αγορά των μηχανημάτων έχει να αντιμετωπίσει την έλλειπή συντήρηση την παλαιότητα του στόλου, αλλά και τα δρομολόγια στην χωματερή που περιορίζουν την δραστηριότητα των οχημάτων .

Πρώτο μέλημα συνεπώς η συμπληρωματική αγορά μηχανημάτων
Νέος εξοπλισμός
Με σημείο αναφοράς τη Μεταφόρτωση αυτό που πρώτα και κύρια χρειαζόμαστε είναι:

Για τα κλαδιά και τα ογκώδη
1)έχουμε Δύο (2) σταθερά ανοιχτά Container χωρητικότητας 50-60 κυβικών, για κλαριά – ογκώδη και μπάζα και ένα (1) 4αξόνων τράκτορα για τη μεταφορά τους, που πήραμε από τον Ενιαίο Σύνδεσμο .Έχουμε επίσης ένα επικαθήμενο δυνατότητος 45 τόνων που χρειάζεται επισκευή, περίπου (20.000)Ευρώ
Χρειαζόμαστε ένα (1) ακόμη 4αξόνων (το είχαμε και το χαρίσαμε στις πυρκαγιές σαν άχρηστο!!!!!)που μπορούμε να ζητήσουμε από τον ενιαίο σύνδεσμο και μία (1)τσάπα περιστρεφόμενη μεταχειρισμένη περίπου 20.000 Ευρώ.
Με 40.000 Ευρώ και ένα 4αξονικό από τον σύνδεσμο λύνουμε το πρόβλημα των κλαδιών.
Σημείωση τον βιοθρυμματιστή τον χαρίσαμε στα Βριλήσσια!


Για τα σκουπίδια Συμφωνούμε με την πρόταση σας εκτός της μετατροπής των μύλων που την θεωρούμε ασύμφορη Επίσης επειδή η μετακίνηση των απορριμματοφόρων από οποιοδήποτε σημείο του Χαλανδρίου στο σταθμό μεταφόρτωσης είναι μικρή πιθανώς να μην χρειάζεται η αγορά πρέσας αλλά μύλων που είναι φθηνότεροι.

Τις τιμές τις δεχόμαστε με μια συν πλην 20.000 Ευρώ διαφοροποίηση δεν ολοκληρώσαμε την έρευνα τιμών για αυτοκίνητα αλλά και για το κόστος του Σταθμού μεταφόρτωσης(υπάρχουν δυο συστήματα)

Χρειαζόμαστε Δύο (2) κινούμενα κλειστά Container μεταφόρτωσης χωρητικότητας 20 τόνων το καθένα,
Ένα (1) απορριμματοφόρο τύπου πρέσας χωρητικότητας 8 τόνων, κόστους 150.000 €.
Ένα (1) απορριμματοφόρο τύπου πρέσας χωρητικότητας 5 τόνων με μεγαλύτερη ευελιξία στην χρήση του, κόστους 80.000 €.
β) αγορά 1 απορριμματοφόρου τύπου «σκούπας», κόστους 150.000 €,
γ) αγορά 2 απορριμματοφόρων τύπου Express συνολικού κόστους 50.000
δ) αγορά 1 αυτοκίνητου- Πλυντηρίου, κόστους 120.000 €,

Για τους κάδους προτιμούμε τους μεταλλικούς και καταγγέλλουμε την αγορά κάδων με μόνο πλαϊνή υποδοχή χωρίς χούφτα που ήδη έχει γίνει και συνεχίζεται και υποχρεώνει σε μετατροπές τα αυτοκίνητα.Επίσης καταγγέλλουμε το μη πλύσιμο των κάδων και με αυτά τα μέσα που έχουμε.

Κανένας Μύλος ,ή πρέσα δεν πηγαίνει στην χωματερή


Με πέντε δρομολόγια των 20 τόνων την ημέρα λύνουμε με ελάχιστο κόστος και επιβάρυνση των αυτοκινήτων την μεταφορά στην χωματερή.

Ταυτόχρονα έχουμε ελεύθερα τα απορριμματοφόρα να
Λειτουργούμε άμεσα Συνεργείο και Πλυντήριο για την αποτελεσματική συντήρηση των αυτοκινήτων

Γ) προσωπικό

Μέχρι να επιτραπούν οι προσλήψεις η λύση των συμβασιούχων και όποιας άλλης εναλλακτικής λύσης είναι αναπόφευκτη.

Σε κάθε περίπτωση είμαστε αντίθετοι με τον θεσμό των συμβασιούχων σε όλες τις υπηρεσίες και η κατεύθυνση μας
1) είναι μόνιμο προσωπικό
2)πλήρωση όλων των οργανικών θέσεων
3)άμεση επιστροφή όλων των εργαζομένων που είναι χρεωμένοι μισθολογικά στην καθαριότητα και βρίσκονται σε άλλες υπηρεσίες
4)καμιά μετάταξη σε άλλη υπηρεσία.

Θα δούμε μελλοντικά σε συνεργασία μαζί σας αν μπορούμε μετά από κάποια χρόνια συνεχούς παρουσίας σε απορριμματοφόρο να μετακινούμε εργαζόμενο σε ελαφρότερη μορφή εργασίας.
Δ) Προσπάθεια μείωσης των σκουπιδιών με κεντρική κομποστοποίηση σε επιλεγμένα σημεία του Δήμου με προώθηση της ανακύκλωσης, ακόμη και με οικονομικά κίνητρα, με την συσχέτιση των Δημοτικών τελών με τον όγκο των σκουπιδιών κάθε νοικοκυριού

Οικονομικό

Η χρηματοδότηση της υποδομής και του εξοπλισμού με

βάση τα οικονομικά δεδομένα του Δήμου αλλά και την ταχύτητα της επένδυσης θα γίνει με δανεισμό.

Οδηγούμαστε στον δανεισμό που θα είναι της τάξης των 5.000.000 για να μπορέσουμε άμεσα μαζί με την καθαριότητα να προχωρήσουμε και στην κατασκευή του δημαρχείου.





Νίκος Πανταζής

Υποψήφιος Δήμαρχος Χαλανδρίου





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.