Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Βρίσκω την πρόταση θετική και σίγουρα αν γίνουμε διοίκηση θα εισηγηθώ την Υλοποίηση.Επίσης μια δεύτερη σκεψη είναι η ανάρτηση του προυπολογισμού στην διαύγεια και η παρακολούθηση όλων των κινήσεων σε καθημερινή βάση απο τους πολίτες και την αντιπολίτευση

Πρέπει να συσταθεί Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου στο Δήμο Χαλανδρίου

1Ο Δήμος Χαλανδρίου είναι ένας απο τους μεγαλύτερους δήμους στη χώρα. Τα τελευταία χρόνια έχουν δεί το φώς της δημοσιότητα διάφορα θέματα τα οποία αποσχόλησαν τους δημότες και τη κοινή γνώμη και θα συνεχίσουν να την αποσχολούν για πολύ καιρό ακόμη.
Μπορούμε να θυμηθούμε:
  • Το σκάνδαλο του καταυλισμού των τσιγγάνων, όπου ”αναζητούνται” 335.000 ευρώ ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, και πηγαινο-έρχονται στην Εισαγγελία αιρετοί και υπηρεσιακοί παράγοντες μεταξύ αυτών και αθώοι.
  • Την ενοικίαση κτιρίου για Κοινωνικές δομές με ενοίκιο 5.500 ευρώ το μήνα και όπως καταγγέλεται με φωτογραφικό διαγωνισμό,

  • Τη παραχώρηση του Θεάτρου της Ρεματιάς αντί ελαχίστου τιμήματος για επικερδείς εκδηλώσεις σε αντζέντηδες όπως καταγγέλεται.
  • Τη παραχώρηση εντελώς δωρεάν των δημοτικών αθλητικών χώρων σε σωματεία, το δε λειτουργικό κόστος των αθλητικών χώρων επιβαρύνεται ο δημότης !!!
  • Τη πλαστή σφραγίδα ΚΕΠ Χαλανδρίου για την οποία όλως παραδόξως η δημοτική αρχή μέχρι και σήμερα δεν έχει προβεί σε καμιά ενέργεια !!!
  • Την καταστροφή εγγράφων του δήμου κατά παράβαση του ΠΔ 480
  • Την ”εξαφάνιση” απο τα αρχεία του Δήμου Βιβλίων Πρωτοκόλλου Δημοτολογίου τα οποία έπρεπε να φυλάσσονται και σύμφωνα με το ΠΔ480 διατηρούνται στο διηνεκές !!!
  • Τη μη υποβολή δήλωσης Πόθεν Εσχες απο πρώην αντιδήμαρχο και ακόμη 3 δημοτικούς συμβούλους οι οποίοι μετείχαν στην επιτροπή ποιότητας ζωής και την οικονομική επιτροπή.
Κατάσταση όπως περιγράφεται μάλλον ανεξέλεγκτη αφού σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν ακόμη θέματα που  αποσχολούν τη δικαιοσύνη και θα δούν το φώς της δημοσιότητας σύντομα.
Και όμως ενόψει των δημοτικών εκλογών του Μαϊού 2014 περίμενα ότι 1ο θέμα στις προεκλογικές τους εξαγγελίες ο νύν δήμαρχος, αλλά και οι υποψήφιοι δήμαρχοι θα είχαν την υπόσχεση στους δημότες τους ότι θα δημιουργήσουν Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου.
Είναι αδιανόητο ένας τεράστιος οργανισμός, όπως ο δήμος Χαλανδρίου, να μη διαθέτει υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου. Κάθε μεγάλη επιχείρηση οφείλει να αναπτύσσει ανάλογες δομές, ώστε να ελέγχεται εάν τηρούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες και οι κανόνες χρηστής διοίκησης, και να αποφεύγονται συνακόλουθα θλιβερά φαινόμενα οικονομικών ατασθαλιών.
Τα συστήματα εσωτερικού ελέγχου των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης αποσκοπούν μεταξύ των άλλων στην αντιμετώπιση της διαφθοράς, στην προστασία των περιουσιακών τους στοιχείων, στη διασφάλιση της ορθότητας και της πληρότητας των οικονομικών καταστάσεών τους, αλλά και στην εξασφάλιση της αποδοτικής χρήσης των πόρων τους.
Ο Δήμος Αθηναίων έχει εδώ και καιρό Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου, ενώ ο Δήμος Θεσσαλονίκης το Ιούλιο 2012 ανέθεσε στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας τη μελέτη για τη δημιουργία αυτόνομου Εσωτερικού Ελέγχου στο δήμο με σκοπό να δημιουργηθεί δίχτυ ασφαλείας απέναντι σε φαινόμενα κακοδιαχείρισης και ατασθαλιών γύρω από τις ευαίσθητες και πολύπαθες οικονομικές υπηρεσίες του. Προς αυτήν την κατεύθυνση ο κεντρικός δήμος περνά από… μικροσκόπιο κάθε συναλλαγή.
Κύριοι είσαστε αποφασισμένοι να προστατέψετε τον Δήμο απο τη διαφθορά και να δημιουργήσετε αξιόπιστο Εσωτερικό Ελεγχο στο δήμο ?  Ακόμη και σήμερα οτο επόμενο ΔΣ μπορούν να το θέσουν ως θέμα ο κ. Δήμαρχος, η κα Πρόεδρος ΔΣ, οι κ. αντιδήμαρχοι αλλά και οι δημοτικοί σύμβουλοι, αλλά και να το συμπεριλάβουν ως πρωτεύουσα ανάγκη όλοι οι υποψήφιοι δήμαρχοι.
Ποιές είναι οι αρμοδιότητες Αυτοτελούς Τμήματος Εσωτερικού Ελέγχου
1. Μεριμνά για τον εσωτερικό έλεγχο των υπηρεσιών του Δήμου για τη χρήση και τη διαχείριση των πόρων.
2. Συντάσσει έκθεση και ενημερώνει το Δημοτικό Συμβούλ
ιο ανά εξάμηνο για τον διενεργούμενο έλεγχο, τα πορίσματα αυτού, την πρόοδο της ελεγκτικής εργασίας και τον βαθμό υλοποίησης των προτάσεων για βελτίωση.
3.Προωθεί την αξιοπιστία, τη δικαιοσύνη και την κατάλληλη συμπεριφορά των
δημοσίων υπαλλήλων, ενώ παράλληλα επιδιώκει να μειώσει τον κίνδυνο της
διαφθοράς εισηγούμενο:
• ελέγχους για τις υπάρχουσες ή τις προτεινόμενες διαδικασίες
• καθορισμό οργανωτικών ή ελεγκτικών κινδύνων
• αναθεώρηση των προτεινόμενων αλλαγών στους υπάρχοντες νόμους, κανόνες
και στην εφαρμογή των διαδικασιών.
• αναθεώρηση συμβολαίων για πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων.
4. Συνεργάζεται με τις ελεγκτικές Υπηρεσίες του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και του ΓενικούΛογιστηρίου του Κράτους.
5. Ερευνά αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν καταγγελίας, προκειμένου να προσδιορίσει ανάρμοστες, ανεπαρκείς, παράνομες, ψευδείς ή καταχρηστικές πράξεις που έχουν ήδη γίνει και συγκεντρώνει τα στοιχεία που θα οδηγήσουν σε αποφάσεις σχετικές με εγκληματικές διώξεις, πειθαρχικές ενέργειες ή άλλες διαρθρωτικές κινήσεις.
6. Οι ελεγκτές βοηθούν τις υπηρεσίες να έχουν προνοητικότητα προσδιορίζοντας τις μελλοντικές τάσεις και επικεντρώνοντας την προσοχή τους στις πιθανές προκλήσεις προτού αυτές εξελιχθούν σε κρίσεις. Επιπροσθέτως, μέσω του ελέγχου βασισμένου στην ανάλυση κινδύνου (risk based auditing), η ελεγκτική διαδικασία παρέχει χρήσιμες πληροφορίες στον οργανισμό για τη διαχείριση των κινδύνων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.